André Belfort

André Belfort: plakmerk?
aanbieding groupon istawa?

Ja.
Nee.

Kan over André Belfort specifiek geen mening geven maar heb wel al vaker bij groupon en social deal horloge aanbiedingen gezien met een erg groot verschil in de van voor prijs, en naar mijn persoonlijke mening is dit klinklare onzin. Horloge heeft echt nooit het bedrag gekost waar ze mee schermen. Als je geluk hebt een plakmerk uit Duitsland of Zwitserland maar vaker uit China. Ik vind het eigenlijk een beetje beschamend dat een groupon hiermee in zee gaat. Kijkshop materiaal !! Koop voor hetzelfde geld een Seiko/Citizen etc. en je zult er naar mijn mening meer en langer plezier van hebben.

peaceloveandpitbulls Schreef:

Als je geluk hebt een plakmerk uit
Duitsland of Zwitserland maar vaker uit China.

Zonder uitzondering geproduceerd in China. Het “merk” kan uiteraard overal gevestigd zijn.

ik weet genoeg, thx!

Ik vind het eigenlijk een beetje beschamend dat een
groupon hiermee in zee gaat. Kijkshop materiaal !!

Dit soort merken is redelijk typisch voor Groupon. Het bekende “van veel, nu voor heel weing” gebeuren. Dat soort zand in de ogen strooien, zie je volgens mij juist niet bij de Kijkshop.

Ik heb er gisteren nog een mailtje naar Groupon aan gewaagd met het vriendelijke verzoek om mij een serieuze reactie te geven waarom ze met dergelijke misleiding aan komen. Heb ook aangegeven dat als er een flauwe kul reactie komt ik prima bereid ben er tijd in te steken om dit aanhangig te maken bij diverse consumentenprogramma’s.

Ben zelf werzaam in de verkoop en snap best hoe het spel gespeeld word maar dit is gewoon pure misleiding het horloge vertegenwoordigde nooit of te nimmer de aangegeven prijs van 1600 Euro.
Het zal wel niet helpen, maar moest het effe kwijt en had verder toch niks te doen :frowning:

-----------------------------------------------------.

Ben zelf werzaam in de verkoop en snap best hoe
het spel gespeeld word maar dit is gewoon pure
misleiding het horloge vertegenwoordigde nooit of
te nimmer de aangegeven prijs van 1600 Euro.
Het zal wel niet helpen, maar moest het effe kwijt
en had verder toch niks te doen :frowning:

In sommige branches heb je ook te maken met ‘recommende retail prices’, adviesverkoopprijzen dus waar vaak ook niet voor verkocht wordt. Zo scgreef sony dan bijv. 50€ voor n cd speler en bij praktisch elke bruingoed winkel staat ie voor 45 te koop. Maar als t uitverkoop is, staat er iets als van 50 voor 40 euro. Dan denk je 10 korting, maar in de praktijk eigenlijk 5.

Tja… Misleiding? De 1 vindt v wel, de ander niet.

Blijkbaar heeft niemand de moeite genomen om zich te verdiepen in het merk.
Het is heel gemakkelijk een merk aan te vallen, maar onderbouw het dan goed anders zijn het loze redeneringen.

Andre Belfort is geen plakmerk maar een fabricaat uit Duitsland.
Het complete horloge met saffierglas word geassembleerd in Duitsland bij de firma Gerner.
Het uurwerk komt uit Azië en wordt door de firma Gerner gemodificeerd.
Gerner produceert tevens Hindenberg, Richtenburg en Mathis Montabon.

De fabrikant bepaald de prijs in dit geval, de dealer koopt groot in en dan kan het horloge voor een fractie van de fabrikantenprijs worden aangeboden.
Alles draait om marges.

Ik zie op dit punt geen enkele vorm van misleiding, dit soort uitspraken van misleiding zijn ongegrond.

Het gaat er om wat men er voor over heeft, zo’n 10.000 mensen schaffen per jaar een Andre Belfort horloge aan. Deze mensen hebben dat er duidelijk wel voor over en vinden de prijs via Groupon etc. rechtvaardig.
Uiteindelijk telt wat je er voor hebt betaald en of je dat er voor over hebt.
Gezien prijs en kwaliteit verhouding is dat bij deze merken zeer netjes.
Er is een uitval van 1.7% wat voor een mechanisch horloge netjes is.

Ik hoop dat ik wat duidelijkheid heb kunnen geven, doe er mee wat je wil, maar redeneer met feiten niet met verkeerde een indruk.

Fijn weekeinde allemaal.

1 like

ehwatch :De fabrikant bepaald de prijs in dit geval, de dealer koopt groot in en dan kan het horloge voor een fractie van de fabrikantenprijs worden aangeboden.
Alles draait om marges.
Ik zie op dit punt geen enkele vorm van misleiding, dit soort uitspraken van misleiding zijn ongegrond.

Nou precies daar zit nu de crux, horloge is gewoon echt niet de zogenaamde orginele prijs waard, voor Euro 1600 koop je hele mooie modellen van bijv. Fortis Longines Oris etc. ( en met een beetje slim shoppen zelfs 2 ) merken met een echte historie en ook navenante kwaliteit. Ik zal niet zeggen dat deze horloge’s niet de prijs waard zijn welke bijv. een groupon hiervoor vraagt maar door het op deze manier te presenteren speel je gewoon in op het gevoel van mensen dat je iets heel duurs voor heel weinig heb gekocht, merken die overtuigd zijn van hun eigen kwaliteit zullen nooit of te nimmer op een dergelijke wijze hun product in de markt zetten.
En ook al maken ze leuke marges een dergelijke ruimte op de prijs is gewoon niet realistisch.
Ik geloof er ook geen snars van dat er nog een groothandel tussenzit ( moet ook nog verdienen ), is gewoon een kwestie van doorknallen van de merkhouder.
En als ik wat Google zie ik in meerdere Europese landen de horloge’s alleen maar aangeboden worden via zogenaamde superdeals, heel verdacht.
Ik hoop dat de gebruikers tevreden zijn met hun aankoop maar laat ze aub. niet de illusie hebben dat ze een prestigieus horloge hebben voor een schijntje.

Ik zag net het filmpje van Robert Gerard over die zgn. klinkende merknamen.
Op de zwarte lijst van die nepnamen zag ik ook Belfort even snel voorbij komen.
Ik zou zeggen, kijk allemaal eens naar dat filmpje op het subforum horloge t.v.

groetjes Lenno

Ik heb me een beetje verdiept in de man Christiaan Gerner die het merk Belfort en vele andere fantasiemerken onder zijn beheer heeft en er zit toch een raar luchtje aan de man volgens mij.
Zie de link,
http://www.trustedwatch.com/community/blackwatch/2541/What-do-Ebay-Christian-Gerner-and-Andre-Belfort-have-in-common

groetjes Lenno

In Nederland doet de importeur van André Belfort aan dit “prijzenspel” mee:

https://www.vannoah.com/nl/

Daar staan o.m. de André Belfort’s tegen de adviesprijzen. Ook een aantal andere, soortgelijke merken.

@ehwatch: Je kan je blind googlen, maar je vind geen zinnige informatie. Dat jij die wel hebt, suggereert dat je niet kennelijk niet publieke info hebt. Zou je kunnen uitleggen in welk kader je die hebt opgedaan? Dan weten we allemaal waar we staan & hoe serieus we jouw aanvullende info moeten nemen.

Het idee dat deze horloges met Duitse gründlichkeit worden verdedeld en in elkaar gezet, om vervolgens tegen afbraakprijzen te worden verkocht, gaat er bij mij niet in als een economisch haalbare propositie.

Nou precies daar zit nu de crux, horloge is gewoon
echt niet de zogenaamde orginele prijs waard, voor
Euro 1600 koop je hele mooie modellen van bijv.
Fortis Longines Oris etc. ( en met een beetje slim
shoppen zelfs 2 ) merken met een echte historie en
ook navenante kwaliteit.

Daar staat tegenover dat micro-brands vaak met hogere kostprijs zitten. Dus een Mooren watches is kwalitatief misschien vergelijkbaar met een Tissot, maar heeft het prijskaartje van een Oris of Longines.

Dit even los van Belfort.

Geloof het of niet, maar ze hebben ook een officiele website waar de complete collectie op staat (inc. adviesprijzen)

http://www.andre-belfort.com/nl/index.html

Verzamel ze allemaal :smiley:

Het vervelende van dit soort merken is dat mensen het ook echt geloven dat ze een mega deal maken. Vorig jaar belde een vriend mij op “met is dit echt zo goede deal, want dan koop ik het” (geen geintje). Met marketing bereik je een hoop, maar ik deel de mening dat dit toch een soort van “legale” oplichting is.

Natuurlijk bepalen mensen zelf of dit het bedrag waard is, maar laten we eerlijk zijn, als je er geen verstand van hebt kan je ook niet de waarde inschatten en op dat soort mensen speelt dit bedrijf duidelijk in. Helemaal bij websites zoals Groupon, je hebt een beperkte tijd om te beslissen en je beslist eerder met je emotie dan puur rationeel.

boeing767 Schreef:

Het vervelende van dit soort merken is dat mensen
het ook echt geloven dat ze een mega deal maken.

En zo heb ik moeite te geloven dat deze Chinese uurwerken in Duitsland veredeld worden en met uiterste vakkundigheid ingekast worden. Dit alles door gediplomeerde horlogemakers met witte handschoentjes :wink:

:} Tsja sprookjes, er zijn mensen die erin geloven

boeing767 Schreef:

Het vervelende van dit soort merken is dat mensen
het ook echt geloven dat ze een mega deal maken.
Vorig jaar belde een vriend mij op “met is dit
echt zo goede deal, want dan koop ik het” (geen
geintje). Met marketing bereik je een hoop, maar
ik deel de mening dat dit toch een soort van
"legale" oplichting is.

Natuurlijk bepalen mensen zelf of dit het bedrag
waard is, maar laten we eerlijk zijn, als je er
geen verstand van hebt kan je ook niet de waarde
inschatten en op dat soort mensen speelt dit
bedrijf duidelijk in. Helemaal bij websites zoals
Groupon, je hebt een beperkte tijd om te beslissen
en je beslist eerder met je emotie dan puur
rationeel.

+1

Het fijne van Ibood vind ik dat je er met andere over kunt chatten. imho krijg je wat meer n… breder beeld v n product met meningen en ervaringen v degenen die je niet iets willen verkopen.