André Rivalle 17j Chrongraph

Door de Rikkemetik beurs van vandaag ben ik de eigenaar geworden van m’n eerste chronograph, gelukkig ook voor de minder bedeelde is er eentje op de markt gebracht.

Explore pieterman010

Dit wordt een leuk projectje.
Wie André Rivella is was heb ik nog niet kunnen achterhalen. R. Lapanouse is/was een man die in het begin van de vijftiger jaren de chronograph op de markt bracht voor de klein beurs. (:smiley:

Het uurwerkje tikt en loopt redelijk op tijd. Alleen loopt de chronograph niet als ik op de startknop indruk. Het uurwerk is een R. Lapanouse 2370. Ik heb het idee dat het kleine rad het seconderad van de chronograph niet wil raken.

Explore pieterman010

Heeft iemand een goed idee? Alvast bedankt!:~

Jasper

Leuk horloge maar uurwerk is heel simpel en niet of heel weinig gesteend. Het is zo te zien geen schijnchrono zoals we van Cimier en Lings kennen dus de chronofunctie zou wel moeten werken echter ben ik technisch verre van onderlegd om jou verder te helpen met restauratie.

succes

Het zou aan een foutieve intelling van excentrische schroeven kunnen liggen, maar die zie ik niet. Je kunt kijken waardoor het armpje met het chronograaf koppelrad wordt tegengehouden. Hieraan zal waarschijnlijk iets versteld moeten worden.