@SeikoSportura Ik begrijp je helemaal. Maar in mijn zoektocht naar een perfecte dresswatch heb ik uitvoerig alle beschikbare opties onderzocht. Daarvoor moet je even de eerste berichten lezen in dit topic. De keuze is toen op het La Joux Perret 7380 gekomen. Dat werd lang wachten, met strenge eisen en uiteindelijk een duur horloge om in aantallen te produceren.
Maar om een betaalbaar horloge te maken voor een breder publiek met hetzelfde design en herkenbaarheid moest het op bepaalde punten anders.
Het moet veel goedkoper en in principe voor ieders budget te realiseren zijn.
Direct herkenbaar, maar niet te verwarren met het eerste model met LJP7380.
Graag dit topic schoonhouden over welke hfle nu de voorkeur krijgt. Ik zou die discussie graag meelezen, maar ik denk dat het wenselijk is ook voor @MGS en @Brunmontagne dat dit in een meer algemeen deel besproken wordt.
Maar waar ik specifiek op doel is dat de moeite die gedaan is om een strak horloge te produceren, met specifiek de dail, dit horloge het minimaal waard is om er een open case-back in te gebruiken met daarin een Top afwerking
Movement.
M.a.w
Dit horloge doe je teniet als er geen open case-back wordt gebruikt met een Top afwerking movement.
Tgoh. Daarvoor is de “echte” Angelier er, medunkt. Een open caseback is meestal ook dikker dan een gesloten, dus dan wordt het totaalplaatje ook weer dikker, en de kostprijs weer hoger want ander binnenwerk + die caseback. Keuzes.
Paul,je hebt dit horloge in eerste instantie voor jezelf ontworpen.
Nu heb ik niet het hele topic doorgeploegd,en wellicht is het al beschreven,maar ik ben benieuwd wat jouw polsmaat is.
Mijn polsomtrek is 18,5cm en ik vrees dat dit ontwerp voor mij te klein zal zijn.
Polsbreedte is 53mm
Deze vind ik geweldig mooi
De beige (Ivory frost) versie heeft ook mijn interesse.
De HFLE2026 versie heeft dan weer een silver frost dial.
Ik zou die versies graag eens naast elkaar zien.