Angelier: realisatie van mijn perfecte dresswatch

Dit ziet er heel mooi uit :ok_hand:
Ben je aanwezig op Tijd aan de Zaan in oktober?

1 like

Ik heb de uitnodiging ontvangen. Of ik er naar toe ga weet ik nog niet.

1 like

Ik hoop dat je er bent! ,:innocent:

3 likes

Zal niet zegggen dat ik de achterkant mooier vind dan de voorkant.
Maar er straalt wel een serene rust vanuit.

Is wel over nagedacht iig.

1 like

5 Bar
Tussen bezel, middendeel kast en deksel zitten pakkingen. Ook een dubbele in de kroon.

4 likes

5 bar voor een dresser is netjes :pinched_fingers:

3 likes

Ook net in dit topic beland door de HLFE2026. Wat een rustige uitstraling, lekker gedaan.

1 like

Zou toch graag ook de optie willen zien
Met een open Case back.

:v:

2 likes

Nee, dat wil je niet. Tenzij er een LJP7380 achter schuilt :smiley:

7 likes

Helder, zag nl een heel net uurwerkje voorbij komen
Zal het wel de LJP7380 zijn geweest.

1 like

Ja, geweldig uurwerk en met kleine seconde.

1 like

En een Selita SW210-1 Topgrade?

1 like

Snel 2x/3x zo duur. Zeker in top grade vs standaard miyota. Maar wellicht beantwoord ik hier een vraag voor Vierport. Voor mij is closed case back is top. Ik hoef niet weer naar een Sellita te kijken.

5 likes

Open caseback is leuk als er iets bijzonders te zien is idd.

Een Miyota 9039 is tof qua specs maar niet echt een showpaard!

Zou in mijn ogen geen verbetering zijn hier om deze bloot te leggen

5 likes

Welk hfle motortje heeft je voorkeur tussen de 2 automatics en handwinder dit jaar?

Dit zonder de see through optie als showpaard.

1 like

@SeikoSportura Ik begrijp je helemaal. Maar in mijn zoektocht naar een perfecte dresswatch heb ik uitvoerig alle beschikbare opties onderzocht. Daarvoor moet je even de eerste berichten lezen in dit topic. De keuze is toen op het La Joux Perret 7380 gekomen. Dat werd lang wachten, met strenge eisen en uiteindelijk een duur horloge om in aantallen te produceren.
Maar om een betaalbaar horloge te maken voor een breder publiek met hetzelfde design en herkenbaarheid moest het op bepaalde punten anders.

1. Het moet veel goedkoper en in principe voor ieders budget te realiseren zijn.
  2. Direct herkenbaar, maar niet te verwarren met het eerste model met LJP7380.
10 likes

En dat lijkt gelukt.

1 like

Ik heb niet echt een voorkeur… Ieder voor z’n toepassing een goed gekozen uurwerk, vind ik.

Graag dit topic schoonhouden over welke hfle nu de voorkeur krijgt. Ik zou die discussie graag meelezen, maar ik denk dat het wenselijk is ook voor @MGS en @Brunmontagne dat dit in een meer algemeen deel besproken wordt.

10 likes

Jemig man, gewoon de

each and every day :wink: