Angelier: realisatie van mijn perfecte dresswatch

Gelukkig maar,

Maar waar ik specifiek op doel is dat de moeite die gedaan is om een strak horloge te produceren, met specifiek de dail, dit horloge het minimaal waard is om er een open case-back in te gebruiken met daarin een Top afwerking
Movement.

M.a.w
Dit horloge doe je teniet als er geen open case-back wordt gebruikt met een Top afwerking movement.

Dit is de kers op de taart.
:v:

Tgoh. Daarvoor is de “echte” Angelier er, medunkt. Een open caseback is meestal ook dikker dan een gesloten, dus dan wordt het totaalplaatje ook weer dikker, en de kostprijs weer hoger want ander binnenwerk + die caseback. Keuzes.

4 likes

Spijker op de kop. Vandaar dit :wink:

8 likes

Ach hou toch op met je open caseback!

Nee.

:joy:

Heren. Geen gekibbel.
Dit is het ontwerp. Ga ik niet veranderen.

17 likes

Deze bekt wel lekker af, helemaal mijn ding als dress watch lover :blush:

1 like

Zou ik ook niet doen, ziet er zo netje uit.
:+1:

1 like

De pre-order button op je site mis ik nog/werkt niet :crazy_face:

Klopt mijn beeld dat de blauwe wijzerplaat wat meer sunburst is, en de zwarte wat meer “gekorreld”?

9 likes

Exact. :grin:

2 likes

Paul,je hebt dit horloge in eerste instantie voor jezelf ontworpen.
Nu heb ik niet het hele topic doorgeploegd,en wellicht is het al beschreven,maar ik ben benieuwd wat jouw polsmaat is.
Mijn polsomtrek is 18,5cm en ik vrees dat dit ontwerp voor mij te klein zal zijn.
Polsbreedte is 53mm
Deze vind ik geweldig mooi :heart_eyes:

7 likes

wel nee, het is geen duiker of toolwatch, ik zit dicht tegen de 20 aan en draag ook 36 en 37 mm dress achtige horloges, maar ook 44 duikers. Geen paniek

8 likes

Idem!

Voor je’t weet wil je niets anders meer.

3 likes

Poeh, ik ging voor de beige variant maar nu ik dit weer zie…

3 likes

De beige (Ivory frost) versie heeft ook mijn interesse.
De HFLE2026 versie heeft dan weer een silver frost dial.
Ik zou die versies graag eens naast elkaar zien.

5 likes

Ja dat zou leuk zijn. Zou de zilverwitte niet te kil zijn vraag ik me af.
En de tuxedo is ook echt leuk …

1 like

Die blauwe is heel geslaagd inderdaad! Sowieso had ik dit topic gemist tot nu toe en heb n.a.v. de hlfe inzending de reis tot nu toe teruggelezen. Petje af voor je doorzettingsvermogen!

5 likes

37mm is perfect voor een 18,5cm pols. We hebben dezelfde polsmaat, en ik draag niks meer wat nog groter is dan 37, tenzij het een duikhorloge of chronograaf is, die mogen eens 38 of 39mm worden.

7 likes

Een Miyota is niet heel erg lelijk, maar ook niet verheffend. Ik zie bij dit uurwerk de meerwaarde er niet echt van in. Bovendien zijn gesloten casebacks een soort van periode correct wat betreft de stijl van het horloge.

6 likes

Nee joh, het mag best een slagje kleiner bij een net horloge. Het is geen moderne “sports” watch.

Ik zit ook rond die maten en draag het liefst 38mm voor alles

3 likes