Angelus Chronodato... naar z'n moer!

Als een waarschuwing aan iedereen die net zo ongeduldig kan zijn als ik het volgende:

Ik wilde mijn Chronodato gaan verkopen. Nadat ik er eerst veel plezier van had gehad, droeg ik 'm eigenlijk niet meer en, nou ja, dan koop ik liever iets anders. Ik wilde voor de foto de achterdeksel openen, dat lukte niet direct en toen zette ik wat kracht… Dat had ik niet moeten doen, de kastenopener schoot over het uurwerk er ik voelde even weerstand. Toen zag ik dat één van de radertjes los zat en toen viel er een schoefje af. Volgens mij gebroken :frowning:

Het horloge, dat op de slijtage in het centrum van de plaat en de vergulding na erg mooi is:

Prettig weekend :frowning:

KAK!

Daarom doe ik het gewoon niet… Ik wil het risico gewoon niet lopen.

Hopelijk is het (eenvoudig) te herstellen.

Desalniettemin zeker een prettig weekend!

Vrijdag de 13e …

Ik baal met je mee! Zonde, hopelijk is het goed te repareren.

Oh shit… Ziedaar een van de redenen waarom ik zelf geen horloges open.
Afijn, hopelijk kan de schade zonder al te veel problemen worden hersteld.

Dat is balen (td)
Ik leef met je mee :(:frowning:

mvg, Frans

Oei, da’s balen.
Ik heb eens vrijwel hetzelfde gedaan met mijn Vulcain. De opener raakte het compas en rukte door de tik de spiraal los :frowning: Gelukkig kon de horlogemaker hem weer vast zetten.

Ik hoop dat het eenvoudig reparabel is!

Groeten,

Martin

Dé reden waarom het nog even gaat duren voordat ik dure horloge open doe!

Hopelijk is het enkel het tandwiel … Dat valt wel te vervangen.

Mischien een voorteken om deze toch wel zeer mooie horloge niet te verkopen.
Ik hoop Henrik dat je het afgebroken schroefstukje van de schroefje wat is afgebrokener wel uit kan halen.
Ik zou toch even nadenken om deze te verkopen gezien je er weinig van vindt
Groet
Antonsv

da’s mooi kut.

je bent niet de eerste die dit overkomt. en ook vast niet de laatste.

ter voorkoming van meer beschadigingen:

ik heb bij cousins al eens een “mes” gezien, maar dan in een toolvorm:

22 pond (op ebay zijn er vast chinese cheapo en veel duurdere bergeons zijn er ook) na deze ervaring een acceptabele investering…

Zonde hoor.
Suc6 met de reparatie

foutje bedankt

Ja, dat gevoel ken ik. Daar krijg je het wel even warm van als dat gebeurt, om vervolgens jezelf te vervloeken…

Dat is uien zeg:(

Weet iemand misschien waar ik een nieuw onderdeeltje voor deze Chronodato kan vinden? Specifiek het radertje dat ik heb gemold…

eBay geeft een verkoper uit Portugal (vartech26) die onderdelen verkoopt, je kunt hem misschien mailen, je weet maar nooit. Ook staat er een los uurwerk (olympic-mal) te koop.

mvg, Frans

Dat is zonde! :frowning:

De astap van het secondenwiel dat nog in het uurwerk zit, is afgebroken.
Het wiel dat op de foto los is, is nog wel te herstellen, als er geen tanden zijn beschadigd, de lossen bus kan terug ingeperst worden in het wiel en de afgebroken as er uit halen.
Dan heb je alleen nog het secondenwiel met lange tap nodig.
De referentienummer van dit onderdeel is 225.

Ik heb hier geen onderdelen van ook niet mijn fourniturist.

Paul K misschien ???

Dank je Freddy, ik hoop in eerste instantie iemand te vinden die beide onder delen heeft liggen. Ik heb al wat mailtjes verstuurd zoals aan meneer Frei in de US of A. (die zat toevallig in een trein in de buurt van A’dam en wist niet uit z’n hoofd…). Tot nu toe geen geluk. Misschien is repareren van de onderdelen anders een optie.

De nummers die ik zoek:

  • Fourth Wheel, (idd) part number 225
  • Driving Wheel, part number 8060

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Via Paul K is er goed nieuws! (tu)