Angelus folioluxe 1950

Was er al lang naar op zoek , een Angelus folioluxe reiswekkertje in NOS of Mint staat
afmetingen 8 x 8 cm uurwerk cal.190 ----8 daags uurwerk, achterop het originele doosje staat nog vermeld gelimiteerd 5000 exemplaren
toenmalige prijs $ 30,- prijs nu $ 600,-
Angelus moet wel heel veeeeel van die standaard wekkertjes gemaakt hebben als je het over een gelimiteerde oplage van 5000 exemplaren hebt :slight_smile:
links op de foto de standaard foliodate zonder de maanschijf.


erg geinig , en leuk om te hebben (tu)

Erg fraai, prachtige staat en fanatastisch dat de originel doos er bij zit!

Ja, geweldig mooi (tu)
“Mint in box” is natuurlijk de droom van elke verzamelaar!

Een prachtige aanwinst, gefeliciteerd!

Groet,

Ziet er weer leuk it. Van harte er mee. :smiley:

Ik begrijp waarom je Angelus-fan(aat) bent, de layout van beide klokken zou denk ik ook op een horloge niet mis staan
Arjay

1 like

Dit model komt denk ik wel enigzins in de buurt , Arjay


Horloges met die echt vierkante wijzerplaten heeft Angelus nooit gemaakt, helaas.

groet, André

Mooi, Andre!!

Hartstikke mooi, Andre! De opwinding van zo’n wekker gaat dat dmv een sleuteltje?

Groet, Mark

Hi Mark,

werkt net als bij een gewoon polshorloge: opwinden van het uurwerk en de wekker gaan via de kroon onder aan het klokje op 6 uur.
,en dezelfde kroon uittrekken om de wijzers te verzetten.
dat zwarte knopje achterop dient om de alarm tijd te verzetten
met al die goudkleurige knopjes kun je de datum, dag, maand en maanstand corrigeren.
alles draait automatisch mee, behalve de maand, die moet jezelf verzetten.
eenmaal opgewonden loopt 't uurwerk (cal. 190 ) dan een dag of 9.

André

Mooie foto van de achterkant! Zelfs op de achterkant is de merknaam Angelus erin geslagen.

Een dag of 9 gangreserve dat moet dan wel een aardig veertje zijn.:slight_smile: In een ander topic heb ik al een keer
je Angelus verzameling gezien. Erg mooi, hoor(tu) Ik word niet gauw jaloers, maar…

Hier het SF 190 caliber 50mm van Angelus , gebruikt in de foliodate en folioluxe modellen

en de veel kleinere SF 240 36mm met een gang reserve van zo’n 8 dagen.

Prachtig Andre , werkt hij ook perfect als wekker ?

Zou je hem vervangen voor een huidig exemplaar ?..ietwat tricky vraag …nadat ik me van morgen verslapen heb …maar toch, het heeft mijn interesse :slight_smile:

Van dat irritante geluid wat die mechanische wekkers uit de vorige eeuw produceren ,word je zeker wel wakker,
je hebt al leuke klokjes voor en paar tientjes op eBay :slight_smile:

André

Mooi klokje, andre (tu)

Misschien is “Mr. Angelus” een leuke nickname voor je op ebay :smiley:

Angelus heeft mooi spul gemaakt ! Wat is er met Angelus gebeurd ?

Angelus is omstreeks 1980 failliet gegaan, Lucien
de laatste jaren voor hun faillisement maakten ze eigenlijk alleen nog maar Quartz spul.
de rechten zijn nu bij Evaco SA Zwitserland, die doen daar verder niks mee.

mijn handtekening onder mijn berichten zegt al genoeg denk ik :slight_smile:

André

Ik heb een aantal movado klokjes gezien andre die ik ook mooi vond, heb jij enig idee of die ook gemaakt zijn met een wekker functie of dat ze alleen als reis klokje zijn gemaakt ?

Deze is ook mooi, maar ik bedoel in dit geval echt een rectangular model met exact dezelfde indeling als jouw reiswekker , ik denk overigens dat je dan qua uurwerk echt een complicatie gaat krijgen, blijft mooi dus.

Arjay