Angelus vondst

Mooie vondst voor €1,50 :ok_hand: Jaloers hoor…

1 like

IMG_4712

Is dat geen inkeep? Om je opener tussen te duwen

Yep… klemdeksel…

Zoals anderen bevestigen, 100% zeker klemdeksel.

Zie niet direct een inkeping. Zat wat te lezen, ookal krijg ik het er af dan is het er terug op zetten zonder het juiste materiaal bijna onmogelijk.

1 like

Nee joh bij zo een oudje klik je die gewoon met de hand terug, bij die moderne modemerkprullen heb je wel echt een pers nodig.

Aardappelschilmesje onder het deksel zetten en loswippen :+1:

Super leuke vondst! @Lexaf heeft wel eens een leuk stukje geschreven over Angelus

3 likes

19 likes

cool!!! goed gedaan!

Ziet er op het eerste gezicht nog fris uit :ok_hand:

Ziet er inderdaad netjes uit….zeker voor €1,50 :star_struck: servicen dat ding en dragen!!!

2 likes

Servicen gaat helaas niet voor dat geld. Maar hier zie ik een nog redelijk betaalbare klus. Laat wel de opwindveer vervangen, anders blijf je bezig.

3 likes

Bofkont!

Mooi uurwerk en flink aantal stenen, zelfs het middenrad :ok_hand:

Topvondst. Laten servicen en dragen

Supervondst; gefeliciteerd ! Het uurwerk is n.m.m. een Aurore-Villeret 423.

5 likes

Ik zat al op je reactie te wachten :+1: :innocent:

1 like

Horloge had nog geen minuut verlies na 12u lopen, maar na het stilvallen krijg ik ze niet meer aan het lopen, zal zeker een service nodig hebben, toch raar dat het ineens niets meer doet.

Zonder meetapparatuur en secondewijzer natuurlijk lastig te meten, maar als ik dat vertaal naar “nog geen twee minuten in 24u.” vind ik dat vrij fors.

Lijkt het wel op een “normale” manier op te winden? Weerstand etc. als je de kroon draait ?

Dit gecombineerd is jouw conclusie

wel terecht.

Overigens wijzen de merken “Angelus” en “Aurore-Villeret” wel op kwaliteit, hun reputatie is erg goed.

Succes ermee !

Ik voel geen vreemde weerstand, het winden voelt en klinkt hetzelfde als gisteren. Alleen is er vandaag spijtig genoeg geen reactie.

Wat een leuke vondst! Laten servicen en dragen.