Angelus

Volledig geinspireerd door de prachtige klok van Henrik, ben ik ook maar eens gaan zoeken naar deze horloges. Niet dat ik er nu meteen een zal aanschaffen, maar ik ben bang dat ik op termijn toch zal zwichten. :wink:

Nu schuim ik net als iedereen het internet af en het valt mij op dat er veel verschil is in prijzen voor deze horloges. Waar zit dat 'm in. (natuurijk los van de staat van het klokje.)
Daarbij komt dat ik ook veel andere horloges in deze stijl zie (jaren 40 chronograaf; of zit ik er nu echt naast…).

Maw. wie kan mij wijzer maken???

Ik geloof rond de 1000-1250 euro misschien nog wel ietsje meer.

Andre zal dit wel precies weten

Mick, dat prijsverschil zit 'm in het materiaal van de kast. 18k goud - staal of goldplated, en natuurlijk de staat van het horloge.
koop alleen een Angelus Chronodato in goede staat, waar dus ales goed funktioneert en met een mooie wijzerplaat.
zelf opknappen van een in slechte staat verkerend exemplaar (die ook nog duur zijn) is kostbaar.
prijzen variëren van rond de 1000 euro tot 2000 euro voor de 18k uitvoering.
Angelus was de eerste firma die met een volkalender chronograaf in 1942 op de markt kwam.
daarna volgde zowat ieder ander merk met zo’n uitvoering in de 40- en 50tiger jaren.
ongeacht het merk, is 1000 euro zo wie zo de bodemgrens voor deze vintage volkalender chrono’s
in goede staat.
Patek en Rolex uitvoeringen zijn degene, die de hoogste prijzen opbrengen.

Groet, André

Thanx Mannen!

Dit is nou een van de redenen waarom ik dit forum zo leuk vind: ik ben altijd al gek geweest van horloges, maar in de korte tijd dat ik hier kom heb ik meer geleerd dan in al die jaren hiervoor…

Mick

Dat geld voor mij ook Mick :slight_smile:

en met de ““zoek functie”” in de bovenste blauwe balk kun je een schat van informatie opzoeken.
zoek wel in het laatste jaar of alle datums.
ook over Angelus is al heel wat afgeschreven in die periode.

Groet, André