Angelus

Ik heb een paar dagen met deze Angelus mogen rondlopen om te checken of het klokje nog goed bij de tijd was.

Angelus, een verdwenen merk, opgericht door de gebroeders Stoz in 1891. Angelus is zeer succesvol geweest en rond 1942 was het de trendsetter met de “Chronodato”.

Helaas is het merk gedurende de quartzcrisis verdwenen, zeer jammer!

Hier het “eigen” uurwerk:

En natuurlijk de gesigneerde binnenzijde van de deksel:

Met pijn in het hart heb ik het klokje vanochtend weer overgedragen aan “Eaton” met de mededeling dat het ding heerlijk liep (tu)

Gr. R.

Mooi hoor(tu) die ‘schaldrad’ chrono’s.
Maar de wijzers, zijn die nu origineel?

Ik zou hem niet teruggegeven hebben. :smiley:

Prachtig horloge, vooral het uurwerk vind ik mooi om naar te kijken. Maar als je al eentje kan vinden… zijn géén goedkope klokjes!

C.

tjvreeken Schreef:

Mooi hoor(tu) die ‘schaldrad’ chrono’s.
Maar de wijzers, zijn die nu origineel?

Origineel? Dat zou ik moeten navragen. In mijn grote boek staat een gelijk exemplaar met andere wijzers… maar op ebay staat er nu eentje die lijkt hetzelfde te zijn.

De wijzers zijn zeker niet authentiek, veel te wit. Het horloge is voor de handel en helaas wil het mainstream publiek liever dat het netjes is i.p.v authentiek.

Doodzonde, mijns inziens!

Gr. R.

Comit Schreef:

Ik zou hem niet teruggegeven hebben. :smiley:

Prachtig horloge, vooral het uurwerk vind ik mooi
om naar te kijken. Maar als je al eentje kan
vinden… zijn géén goedkope klokjes!

C.

Het terug geven was ook niet leuk :frowning: maar in alle eerlijkheid is deze mij te netjes.
Voor mij moet vintage er ook oud uit zien, boeit me dan ook niet dat het ding bv een minuut per dag fout loopt.
Als ik ooit een kansje krijg en ik heb de middelen duik ik hier zeker in! Die verdwenen merken zoals deze en bijv. Pierce boeien me enorm.

Gr. R.

Ik krijg 't er warm van, echt een heel mooie klok. Echt iets om óók naar uit te kijken :slight_smile: Jammer dat je zo’n horloge niet met het uurwerk naar boven kunt dragen.

Er staan er trouwens 2 op MP waarvan 1 een zakhorloge met kast.

Soms is het mooi om “proefkonijn” te zijn. (tu)

Groet,
Werner

Mooi horloge, hoor! (tu) Alleen die nieuwe wijzers… :frowning:
Zoals Werner al zegt: soms is het leuk om proefkonijn te zijn!

Nou, zo kijk ik er ook tegenaan, liever origineel dan zo steriel.
Maar vandaar ook de vraag.
Eigenlijk wel een beetje jammer, maar goed. De eigenaar kan best tevreden zijn met zo’n fraai horloge(tu)