Angelus

Waarom ik het nog niet eerder heb gedaan, weet ik niet, maar het wordt hoog tijd mijn Angelus te laten zien.
Achteraf is het met dit horloge begonnen; gekocht in 1999 toen ik voor het eerst wat geld overhad en een horloge wilde kopen dat geen batterijen nodig had en toch niet opgewonden hoefde te worden. Ik wist niets van horloges en internet was nog jong. Een gebruikt horloge leek mij geld te schelen en toen ik in de etalage van een kleine juwelier een paar oude horloges had zien liggen heb ik op zijn advies deze Angelus gekocht.

Eigenlijk wilde ik ook een datum, maar hij overtuigde mij ervan dat een no-date mooier was. Hij had gelijk denk ik. Een tijd heb ik het als dagelijks horloge gedragen. Tegenwoordig ben ik er voorzichtiger mee en draag het bij gelegenheden.

Wat ik over Angelus heb kunnen vinden is beperkt. Het merk is recent nieuw leven ingeblazen maar helaas met horloges die ik in elk geval niet mooi vind. In het verleden hebben ze bekende chronografen en het “Tinkler” horloge gemaakt. Mijn model heb ik niet terug kunnen vinden, maar qua stijl schat ik jaren 1960. Zijn er Angelus kenners die hier iets over kunnen zeggen?

10 likes

Ik ken ze nauwelijks, maar kan hem echt zeer waarderen!!

Prachtig horloge, inderdaad zuinig op zijn :ok_hand:
Tijdje terug bezig geweest om via ebay exact hetzelfde horloge aan te schaffen, maar dat ging helaas niet door. Daarin zat een ETA automaat 2451 (25 jewels) :watch:

Jazeker,erg mooi👍🏻

Angelus is een zeer goed merk, met enkele topstukken zoals de Tinkler en hun Chronografen. http://www.angelus-watches.com/en-us/history Deze link laat je wat meer van de historie zien. Ze hebben in-house movements, maar ze maakte voor deze types horloges gebruik van ETA of AS uurwerken.

Leuk en dankjewel!

Prachtig. Jaren geleden een Angelus chronodato In mijn handen gehad. Prijs van 1300 euro niet willen opbrengen. Sla me nog steeds voor mijn kop. Zo zie je maar… bij twijfel gewoon doen.

Ik kan mij dit niet meer herinneren :thinking::rofl: