Angular Momentum of toch een ORIS TT3?

in principe was mijn keus gevallen op een Oris TT3 day date; echter bij het struinen op internet vond ik toch andere interesante en misschien wel originelere horloges. zo is er bijvoorbeeld de Angular Momentum Illum iv.

op het moment heb ik nog geen dealer kunnen vinden om hem in het echt te zien (toch wel belangrijk denk ik).
heeft iemand die Angular Momentum ? en is het niet ‘kitscherig’ dat draaiende schijfje ? hij is goedkoper (zo een 200 euros goedkoper) dan de oris. is die oris echt beter qua mechaniek ? dank voor de reakties

en nog zo een mooie: de AXIS I/Navigator…

Van die andere merken weet ik het niet, maar die Oris heeft volgens de website van de fabrikant een Eta uurwerk, is 100m waterdicht en heeft een schroefkroon. Lijkt me geen slechte keus.

Groeten, Tom V.

Ook de Angular Momentum AXIS/1 Navigator heeft een goed swiss made self winding movement (ETA 2824-2)
echter de Oris heeft een 2836-2.
Heb een mooie pdf gezien van ETA met details over hun 2824-2, maar vind niks over de 2836-2 (zou dat ‘beter’ zijn ?) iemand ?
Iemand heeft me de Axis Navigator aangeboden (neem aan dat ie echt is) . laten we hopen dat dat zo is!
zou iemand weten hoe je de fakies eruit kan halen ? zou dat lukken vanaf de foto ?

dus toch een Angular Momentum Axis geworden. Erg origineel is tie wel met zijn draaiende diskje…

fotootje
http://www.mijnalbum.nl/Album=HVAPNNHJ

wat vinden jullie ervan ?

Niet gek hoor! Gefeliciteerd. Wat voor uurwerk zit er in?

Groeten, Tom V.

dank je, zelf erg blij mee.

zit een ETA2824 in meen ik. ziet er goed uit, heeft een reserve van ongeveer 30 uur. het schijfje vreet natuurlijk energie, he!
qua nauwkeurigheid is het wel acceptabel (hoewel voor dat moet je deze niet hebben denk ik). toch wel 30 sec per dag denk ik. maar, hij is erg origineel !!