Anker

Vandaag dit leuke klokje gevonden op een markt voor 5 euro
sommige vinden dat duur maar ik niet
Het is een opwindhorloge en loopt perfekt

11 likes

Prachtige koop, gefeliciteerd! Mooi stijlikoontje


2 likes

Hartstikke mooi! Als het horloge prettig loopt is vijf euro een leuke prijs toch? Je kunt het ook aan twee biertjes uitgeven, daar ben je sneller op uitgekeken. :joy: Het is in al zijn eenvoud een mooie herinnering aan de tijd dat ook een betaalbaar horloge er best sjiek uit mocht zien, ik mag er graag naar kijken. :smiley:

Wat zijn je plannen ermee? Ga je het lekker dragen? Ga je het openmaken? Ik ben wel benieuwd naar het binnenwerk! Heb je er al een bandje voor liggen? Ga je het glaasje te lijf met Brasso en tandpasta? Wil je het glaasje misschien vervangen? Heb je ideeën om de buitenkant van de kast op te frissen? Of ga je het juist lekker met alle gebruikssporen erop dragen?

image

Het lijkt mij hartstikke leuk om te volgen hoe je verder zult varen met dit horloge, ik heb deze draad al op “In de gaten houden” staan. :sunglasses:

4 likes

Nou, dat is echt geweldig.

1 like

Ik heb er een leren bandje om gedaan, heb hem gepoetst met citroen
en die tip van tandpasta zal ik gaan toepassen op het glaasje.
Het is een oud horloge dat de sporen van de tijd met zich meedraagt.
Voor mij is het een tijdcapsule en tegelijkertijd een praktisch sieraad
om de tijd mee te zien
Ik zou hem willen openmaken maar volgens mij kan ik hem niet openwippen
zo te zien moet hij gedraaid worden
Ben ook wel benieuwd wat er percies voor een motor erin ligt

2 likes

Foto’s vind ik altijd leuk! :innocent:

Ik denk dat je een eind zult komen. :smiley: Bij de 11 en de 6 zitten volgens mij twee barstjes, maar voor de rest denk ik dat je het glaasje heel aardig kunt opkalefateren. Afgezien van bij de 9 zitten er voor zover ik zie geen ‘hard-langs-een-bakstenen-muur-geschraapt’-krassen op. Ik denk dat de wijzerplaat niet perfect is, ik zie volgens mij wat corrosie op de indices en op de plaat tussen de 1 en de 2, maar volgens mij hangt er nog een hele fraaie glans overheen. Ik ben benieuwd hoe het uitpakt als je het glaasje hebt opgepoetst. :sunglasses:

Dat vind ik een tof uitgangspunt. :+1:

Het achterdeksel lijkt me inderdaad geschroefd. Je zou eens kunnen proberen het te draaien met een bol opgerold plakband of een jongleerballetje. Als je niet bang bent voor een kras, en een voldoende vaste hand hebt om jezelf daarbij niet te bezeren, kan het ook met de puntjes van een schaar in de inkepingen. Gelukkig ben je een volwassen man en draag ik geen verantwoordelijkheid voor je vingers wanneer je dat probeert: “Kinderen onder de zes, niet met schaar of mes.”

Ik kan overigens niet volledig uitsluiten dat die inkepingen er enkel voor de sier op zitten. Ik heb een horloge met een klikdeksel met inkepingen, maar daarbij zijn de inkepingen wel duidelijker niet functioneel. Bovendien is dat horloge nĂłg weer een stuk goedkoper. Op dit horloge zien de inkepingen er wel functioneel uit, en ik zie ook dat iemand ze heeft gebruikt, of althans in ieder geval heeft geprobeerd te gebruiken.

ik heb heb hem nog niet open
Misschien dat ik de horlogemaker even vraag

1 like

Heb hem naast een heuer gehouden die op de seconde goed loopt
en daar loopt ie synoniem mee

Ben benieuwd hoelang hij doorloopt
Heb hem 40 keer gedraaid

Beetje wd40 op de lugs en daarna oppoetsen met cape cod en hij is weer helemaal bling :laughing:

Als je in Amsterdam woont kom maar langs dan schroeven we dat ding open en zet ik er nieuw glas voor je in. Deze is niet meer te fiksen met tandenpasta.

2 likes

bedankt voor het aanbod!
Maar ik woon in Brabant

Hij liep 23uur constistent door meteen weer opgewonden en hij liep weer verder
Wil hem open maken om hem eens van binnen te bestuderen
Ik ga vanavond nog eens proberen