Ankerwiel van seiko 4207

Wie kan mij helpen om een ankerwiel voor een Seiko cat 5 horloge te vinden ? Bij een val is de astap van het ankerwiel afgebroken.

Het is de astap bovenaan op de foto die afgebroken is. In oude handboeken heb ik wel iets gelezen over het vervangen van een astap maar dat lijkt mij in dit geval moeilijk. De diameter van de astap is ongeveer 0,1 mm maar erger nog : hoe klem je zoiets in een draaibank ? Het lijkt mij volstrekt onmogelijk om de as uit het tandrad te drijven.

Ik weet niet hoeveel dit horloge precies nieuw kost maar het lijkt mij gewaagd om hiervoor naar een onderdelenwinkel te stappen.

De volledige inscriptie op de wijzerplaat : Seiko 5 4207 06R4 R2

groeten,

Mail Lucien even, die heeft (en kan) bijna alles.

hans

Je moet effe uitgaan van het 8cijferig nummer op de achterkant van het horloge waar in het midden een streepje tussen staat.
Zal waarschijnlijk beginnen met 4207 of 4205,

Ik kan je hier niet aan helpen, heb ik helaas niet (td)

Ik kan je wel melden dat het ankerwiel van een 4207 (nog nooit tegengekomen) hetzelfde is als van een 4205 of 4206 uurwerk.

Als je er eentje nodig hebt, kijk dan eens bij de “thewatchcollector” op ebay, die heeft nog wel eens behoorlijk afgedragen Seiko duikhoroges voor een paar euro, kun je daar je ankerwiel uit roven. Zal in dit geval een 4205 zijn aangezien deze uurwerken in de mid-size duikhorloges zitten

Evt een WTB “want to buy” plaatsen op het Seiko en Citizen forum.

Ik heb laatst met een juwelier zitten praten over het oplassen van ankertappen, was een erg interessant verhaal. Mogelijk is het dus wel maar in het geval van een Seiko wellicht wat te kostbaar.