AnOrdain: een Schot met Zwitsers hart

Nu bestellen is uitlevering in februari…

Heel erg mooi, maar te duur om even te proberen.

Relatief. Die gasten bakken zelf in-house hun platen met oude technieken. Daarnaast kost het ze 10-12 uur om een horloge te assembleren. Ze maken maar een handvol horloges per week.

Dit is puur handwerk met een vleugje eeuwenoude ambacht. Kosten baten technisch zal er amper marge op zitten, dus de prijzen zijn helemaal niet gek.

4 likes

Nee, klopt. Prijzen zijn niet gek voor iets aparts, maar toch serieus geld (voor mijn knip dan)

2 likes

Meer dan 200 euro voor een horloge is zonder meer serieus geld. Voor een horloge. Maar hee, je bent horlogegekkie of niet. :upside_down_face:

1 like

Ik vind ze echt fantastisch, maar in deze tijd van het jaar maak ik de open haard aan met mijn spaargeld. Ik heb berekend dat dat net iets beter rendeert dan een AnOrdain kopen.

3 likes

Dacht dat ik m’n wensenlijstje voor 2021 klaar had…niet dus. Prachtige horloges en leuk verhaal van klein team dat alles zelf maakt!

1 like

Inderdaad, maar ik zie ze niet op de site of kijk ik verkeerd?

Bedoel je deze? https://anordain.com/collections/model-1-all/products/model-1-blue-fume

1 like

Yess!!! Thanks :slight_smile:

1 like

Als je vanuit de home page naar model 1 gaat vind je ze niet, links via het menu inderdaad wel. Raar!

Supertoffe horloges, en volledig met @Zulu eens. Als je kijkt naar het ambacht wat in een Model 1 met fumé emaille plaat wordt gestoken is dit toch aardig bang-for-buck hoor! Er zijn weinig merken die het voor elkaar krijgen om in deze categorie een dergelijke wijzerplaat weten aan te beiden. Je zit al snel bij onze vrinden van H. Moser & Cie voor fumé emaille.

2 likes

Wow, érg mooi hoor!!
Even de website bezoeken, windowshopping!!

bedankt @septentrio voor het nieuw leven inblazen van dit topic. Nu heb ik een fume groen model 2 (het andere model) incoming… :relaxed: :laughing:

Edit: voor de visueel ingestelden (en die te lui zijn om plaatje te zoeken in deze draad)

7 likes

Geweldig man, zeer benieuwd naar je ervaringen!! :smiley:

1 like

Heel cool, al ben ik zelf meer gecharmeerd van de kast van de Model 1. Voor mij oogt de kast van de Model 2 wat zwaar over en dat vind ik minder goed bij de stijl passen. Maar die wijzerplaat :heart_eyes:

vind model 2 weer wat sportiever qua kast.

1 like

Dibs :heart_eyes:

2 likes

Ontzettend gaaf merk. De Model 2 heeft een perfecte maat en die platen zijn echt prachtig op de foto’s. Heb toch een beetje spijt dat ik die ene paarse die hier in blauw stond niet had gekocht. Maar in 2021 komt er hopelijk eentje.:smile:

Zijn er ook ervaringen hier met dit merk?