Even getwijfeld of deze onder anOrdain only moest. Zoals ook op Fratello te lezen is heeft anOrdain Paulin overgenomen. Met twee getrouwde eigenaren misschien niet zo gek.
Paulin slaat ook een andere weg in. Ik meldde al eerder wat over de transparantie op de website. Maar er is dus ook een nieuw model: Modul.
Modul omdat het ontwerp zo gemaakt is dat er eenvoudig verschillende uurwerken in kunnen. Dat varieert nu van een NOS Quartz (met hoge nauwkeurigheid) en een handopwinder.
Beetje lastig te bepalen. Ik heb mijn model 2 van anOrdain nog gekocht voor hetzelfde bedrag als de modul met handopwinder. Ik denk dat (ik had mazzel) die model 2 aan de lage kant geprijsd was als je kijkt naar het werk wat er in zit. Ik vind het verschil tussen de quartz en de handopwinder wel groot. En zoals ik ooit eens gelezen heb: “de prijs is ook maar verzonnen”.
Ik ben zelf aan het kijken naar een Farer Aqua Compressor. Die kost ongeveer hetzelfde als de modul met handopwinder. Maar dan krijg ik wel een titanium kast, automaat met luxe afwerking. Dan vind ik de Paulin weer aan de dure kant.
Bij Paulin zie je nu hetzelfde: nadruk op de uniciteit van de wijzerplaat en verder een mooi verhaal over authenticiteit en transparantie. Het lijkt me een goede ontwikkeling dat er normaal wordt gedaan over onderdelen uit China, maar het is nu ook weer geen aanleiding voor een premium prijskaartje.
Ik denk dat je hem dan voor de Brexit hebt gekocht, want ik mocht nog wel btw bijbetalen.
Of het duur of niet duur is blijft bij dit soort luxe goederen een interessante vraag. Het is echt niet zo dat een premium merk van 10k ook 10k heeft gekost om te maken. Dat zal eerder richting 2k (en misschien nog minder) gaan. Hou je diezelfde verhouding hier aan, dan zou een horloge van 1k 200 euro kosten om te maken. Ik denk niet dat ze het daarvoor redden. Bij anOrdain hebben ze het over een veel geringere markup op de prijzen dan de 5-10 die je elders ziet.
Als ik naar waarde voor het geld kijk (maar dat is ook subjectief), dan wint zo’n Farer Aqua Compressor het wel van de modul handopwinder. Zeker omdat die Farer voor 1200 euro op de mat ligt en ik er bij Paulin nog wel wat invoer aan kwijt zal zijn.
Ja, ze hadden wat moeite met de BTW en de valuata. Ik heb inmiddels de Modul B Quartz besteld. Ging nog niet helemaal goed met de valuta, want een uur later was ie 10 euro duurder. Benieuwd wat ik bij de grens nog moet betalen. Bij de anOrdain viel het erg mee. Ligt er ook een beetje aan welke waarde erop staat geloof ik.
Ja dat zag ik dus ook net? Die prijzen fluctueren enorm! Net was die hand wound opeens 20€ meer?? Snap dat systeem niet? Kies gewoon een duidelijke prijs in meerdere valuta of laat mensen gewoon die GBP prijs betalen. Raar.
Had vandaag contact met Paulin en ze hebben wat problemen met de achterkant van de website. Eerst hadden ze het hele taxfree stuk ook niet geregeld. Er wordt aan gewerkt. Het is geen bewuste fluctuatie.
Ah ok, goed om te horen. Dank voor de info. Ik wacht er sowieso nog even mee, want hoop nog op meer kleuren in de toekomst (hoewel dat misschien niet waarschijnlijk is). Even zien.