AnOrdain Only

Haha leuk om te lezen dat we allemaal een beetje hetzelfde hebben met die kast.

Leuk dat je ervoor gegaan bent!

De mijne is gevlogen dus ik drop de laatste foto’s

8 likes

We hadden je nogthans nodig voor de plaatjes in dit topic Ruben. Jij maakt nog wat van die povere ar-coating.

1 like

Haha ik vind het wel jammer dat ik er zo weinig foto’s van had gemaakt, ik had er niet zoveel zin meer in.

Het lukt je overigens wel aardig als ik zo naar je autostudio shot kijk :ok_hand:

1 like

Heel erg mooi!

1 like

Bedankt Richard. Ben al heel de dag naar mijn pols aan het kijken :innocent:

1 like

Kan t me voorstellen, vol in de zon, indirect zonlicht, middagzon, halfzon, schaduw, andere kijkhoek, enz :blush:

1 like

Hupla. Plaatje in de zon :sunglasses:

Of in de schaduw :bat:

16 likes

Vandaag in de mailbox: de releasedatum van de vernieuwde model 2 en nog wat andere nieuwtjes.

Voor mij een mooi moment, omdat ik tot de release van de vernieuwde model 2 mijn eigen Anodain niet kon laten zien. Nog een paar dagen geduld.

3 likes

Ben benieuwd. Aan de kast zie ik zo direct geen verschil. Hoefde ook niet.

Hij komt er dus aan in een groter maatje, en krijgt een seconde wijzer en minuten schaal. Groter hoef ik hem niet, maar die seconde wijzer is wel leuk. :+1:

1 like

Voor mij was de aankondiging van de komende secondewijzer de reden om in april vorig jaar te kiezen voor de model 2. Er bleek ook nog een “teal” wijzerplaat op voorraad. Alleen kwam ik toen terecht in de worsteling van Anordain met nieuwe modellen ontwikkelen en voldoende productie draaien. Uiteindelijk kreeg ik eind vorig jaar mijn model 2 geleverd met de afspraak dat ik geen foto’s zou publiceren voordat de nieuwe model 2 was geintroduceerd. Dat gebeurde vandaag. Ik zal nog wel een uitgebreidere serie maken, ook met de foto van de achtergrond met daarop de plattegrond van mijn woonplaats gegraveerd.

7 likes

Mooie plaat. Dit is dus idd een tussenmodel, aangezien de nieuwe een minuut verdeling heeft.

Klopt. Sterker nog. Van deze kleur, die eigenlijk onmogelijk vast te leggen is, want veel groener dan de foto hierboven en soms juist knalblauw, zijn er voor zover ik weet maar 2. Hier nog even een foto in ander licht.

4 likes

Nieuwe kleuren en keuze tussen medium (36mm) en large (39,5mm).

Kan alleen nog geen prijzen vinden. Wel erg mooie combinaties met de kast en de kleuren!

1 like

De wachtlijst is lang (geloof twee jaar inmiddels). Ik heb 950 pond voor mijn model 2 betaald (en nog wat VAT). Zou me niet verbazen als de prijzen zijn gestegen. Ik denk dat die 950 pond aan de lage kant is als je bedenkt hoeveel tijd het maken van 1 wijzerplaat kost.

1 like

Voor een model 1 betaal je geloof ik al 1800 pond. Kan me voorstellen dat ze de prijzen omhoog doen als er een wachtlijst van 2 jaar is!

Ik sta al een hele tijd in de wachtrij voor een model 1 en die prijsstijgingen beginnen bij mij nu (naast die volledig gepolijste horlogekast :no_mouth:) wel wat extra twijfel te zaaien. Initieel waren ze misschien te scherp geprijsd, maar bijna een verdubbeling van de prijs zonder écht significante verbeteringen aan kast of uurwerk neigt in mijn optiek naar het andere uiterste. Ik zou het jammer vinden als het geheel enkel op die prachtige, briljante wijzerplaat leunt.

2 likes

Klopt dat ze die kast wel iets scherper mogen afwerken. Desalniettemin ben ik heel tevreden met deze uit het blauwe deel. Lang geleden dat ik zoveel plezier beleefde aan een nieuwe aankoop.

10 likes

Begrijpelijk, echt een fantastisch mooi horloge!

1 like

Nieuwe kastmaten uurwerken voor de model 1:

De kast van de large (41 mm) lijkt een geschaalde versie van de medium (38 mm), de small (35 mm) is volgens mij op meerdere vlakken aangepast. Naast de handwinder voor alle drie versies en de Sellita SW200 (2824 kloon) voor de large en medium, is er nu ook een extra automaat beschikbaar. De La Joux-Perret G100. Naar het schijnt een geüpgrade Miyota 9015 kloon met 68 uur power reserve.

3 likes