Or not?
Ergens in september vorig jaar, in ieder geval voor de BTW verhoging, had ik m’n Steinhart Triton 30ATM besteld bij Zoltar/Aramar. Vond 't een stoere klok en had al goeie ervaringen met de hfle2011 (op de bevlekte bezel na). Steinhart heeft er een lederen band met rubber coating en een geheel rubberen band met vouwsluiting voor. Maar wat em nog stoerder zou maken is de toolachtige metalen band. Dus daar ben ik voor gegaan.
In november was het klokje eindelijk binnen bij Zoltar. Wat bleek… zat er geen metalen band bij. Dus dat werd nasturen en een maand later kwamen de klok en brute band samen eindelijk aan. De band voelde erg degelijk aan en de facetten geven em een stoere look. Beetje lumpy, maar ook weer anders. Echter…
1 van de bandaanzetten was niet goed. Hij wiebelt heen&weer, en laat daardoor telkens een kier zien. Zowel op de 6 als 12 poisitie. Dat terwijl de andere endlink wel goed strak zit aan beide kanten.
Daarnaast waren de wijzers niet goed uitgelijnd. Pas bij 2 a 3 minuten over stond de urenwijzer recht op de 12.
Dus dat werd dus retour naar Steinhart. Ergens in maart kreeg ik 't horloge met een vervangen band terug. De wijzers zijn netjes uitgelijnd. En de metalen band zat helemaal nieuw in plastiek omhuld. Maar wat bleek na het verwijderen van de lapjes pastic… 1 bandaanzet wiebelde nog steeds! Had even het idee dat de band alleen opnieuw was ingepakt.
Enfin, probleem weer aangekaart bij Steinhart. Na een weken geen reacties kwam eindelijk een mailtje dat ze het vermoeden hadden dat het probleem ligt bij de (inbus)buisjes. Die zouden pas later nageleverd worden ivm productie. Ik mailtjes gestuurd dat ik het sterke vermoeden had dat het zo goed als zeker niet aan de buisjes ligt. Immers icm beide buisjes zitten ze met 1 endlink wel strak tegen de kast en beide zitten met de andere endlink niet goed vast…
Alsmaar geen reactie van Steinhart. Uitendelijk plotseling 2 weken geleden 3 buisjes binnengekregen. En wat denk je… heeft niks geholpen, omdat het dus zeer waarschijnlijk aan die ene endlink ligt.
Dus weer mailen. Warempel, nu werd er wel snel gereageerd. Ze zouden dan toch 2 endlinks voor de zekerheid nasturen. Gevraagd hoe lang dat nu weer zou duren. Echter ook nu weer een vlotte reply dat ze het dezelfde week nog op de post zouden doen. En sodeju, eergisteren al binnengekomen. Alles leek ineens in sneltrein vaart te gaan.
En…? Nee hoor, “nachtmerrie” eindelijk voorbij. De beide nagestuurde endlinks zitten als gegoten. Het lag dus toch echt aan de er 1 (of 2 als eerder echt de band was vervangen) endlink niet goed was. Me happy!
Was het een nachtmerrie? Och, denk dat het per persoon verschilt. Ik had goeie contact met Zoltar, het gevoel dat ie echt z’n best deed en daardoor het idee dat het uiteindelijk wel goed zou komen. Er was op 1 moment wat vertraging van mijn kant geweest. En Zoltar was op een aantal punten erg coulant geweest. Alle lof voor hem.
Het was alleen jammer dat bij sommige spullen langer duurde voor ze geleverd konden worden, maar bovenal de soms trage communicatie met Steinhart.
Ik had echter niet onwijs problemen door de vertraging. Toen het klokje zelf goed uitgelijnd terug was, kon ik er immers van het genieten icm andere leuke banden.
En een bandje van Dstraps die er een beetje zo uitziet
Voor mij was het dus geen nachtmerrie, maar meer een avontuur en een ervaring rijker.
(In navolging van WilSeiko’s trilogie http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1674552)