Anti Reflective Coating verwijderen vóór en na

Heel dapper, met goed resultaat! Inderdaad beter zonder. Zit bij de meeste horloges de coating tweezijdig of juist niet?

Mooi stukje werk(tu) Je moet maar durven.

malus65 Schreef:

Heel dapper, met goed resultaat! Inderdaad beter
zonder. Zit bij de meeste horloges de coating
tweezijdig of juist niet?

Bij de duurdere duikers zie je steeds vaker dubbelzijdige AR.

goed gelukt (tu)

FreekNB Schreef:

malus65 Schreef:

Heel dapper, met goed resultaat! Inderdaad
beter
zonder. Zit bij de meeste horloges de coating
tweezijdig of juist niet?

Bij de duurdere duikers zie je steeds vaker
dubbelzijdige AR.

En dat terwijl ik laatste hoorde dat dubbelzijdige AR veel goedkoper is om te maken. (weet zelf niet of het zo is)

Hulde: voor moed en resultaat.

Sow, da’s dapper! Maar het resultaat is erg goed geworden (tu)

Groeten,

Martin

Bedankt voor alle complimenten en sinds ik de AR vaarwel heb gezegd draag ik het horloge ook weer!
Heerlijk om niet steeds die krassen in die AR te zien :slight_smile:
Jur

Wat bedoel je met staalpolish, Jur ? Is dat een soort pasta of zo ?
Kan je daar eens een foto van posten .

Het resultaat is wel mooi ! (tu)

Je ziet: soms moet je gewoon eens een beetje “durven” ! :wink:

Mooi resultaat Jur, iets voor de crosswind of niet? (tu)

Ziet er weer op en top uit, heel mooi resultaat … om jaloers op te worden :wink:

Tsja… nu ik er zo over nadenk best wel gewaagd…

Jur Schreef:

Tsja… nu ik er zo over nadenk best wel
gewaagd…
http://www.poetsshop.nl/dbimg/shop/large/200905221
52549749.jpg

Maar het resultaat mag er wezen en wie niet waagt wie niet wint

gr Pieter

Allemachtig Jur ben je een paar kilo afgevallen van de zenuwen toen je met die staal fix aan de gang ging, ik had het echt niet gedurfd, je ziet maar wat moed je oplevert.

hij is prachtig geworden, moed wordt dus toch beloond
proficiat

groet Lex

Ik was niet geheel onervaren hoor. Tijdje geleden al eens iets geprobeerd met diamantpasta. Zou ik nu niet meer doen denk ik… :+

ps, hier moest wél een nieuw glaasje in B)-

Moedig met geweldig resultaat!

Prachtig resultaat! Hulde voor getoonde moed en beleid en voor de macro foto’s; om van te smullen. (tu)

Ik heb enige tijd geleden het zelfde gedaan met mijn Steelfish. Nadat ik de zilveren bescherm rand om het saffier gepolijst had (zonder uit te kijken) had ik ook allemaal rare vlekken op de AR. Toen ik de buitenste coating had verwijderd vond ik echter dat alle charme was verdwenen. Die blauwe gloed maakt nu juist van een Breitling een Breitling. Steeds als ik naar mijn klokje keek, bekroop me het gevoel dat ik een nepper om had. Uiteindelijk heb ik hem niet lang daarna verkocht. Ik heb nog bij diverse bedrijven (waaronder Rodenstock brillen) nagevraagd of ze mijn saffier glas konden hercoaten en dat wanneer ze alleen grote aantallen deden, dit ook geen probleem was (ben hobby uurwerkmaker dus heb vaker dit soort verzoeken)… maar ik kreeg 0 op het request. Ik snap niet dat je hier in NL een heel nieuw glas moet kopen voor vele honderden euro’s terwijl je voor enkele tientjes een nieuw coating kunt laten aanbrengen. Ik heb dit vroeger vaker gedaan met een bedrijf in de US maar nadat ik diverse glazen ben kwijtgeraakt tijdens verzending zie ik hier nu vanaf. Waarom is er binnen de Benelux geen mogelijkheid om dit te doen?