De foto’s van een Breitling Super Avenger met beschadigde AR.
Met de wisselende lichtval erg lastig maar ik zal e.e.a. met bijschriften verduidelijken. Vermeldenswaardig is het feit dat het glas is schoongemaakt (!).
Op deze foto al aardig te zien tussen de 1 en 2
Hier nóg beter te zien. Als ik hem draag zie ik dit dus ook
Vandaar dus dat het verwijderen van de AR wordt overwogen…
CHECK!! Dat dacht ik dus ook!
Mijn vermoeden was al dat dit bij de dealer was gedaan. Al die mensen die hem passen, vette vingers, in de etalage, weer eruit, om een pols, weer terug. Dan koop je hem en poetsen ze hem (achter in de zaak) nog even voor je op. Met kunstlicht (binnen) is er niet van te zien. Het viel mij op na een tijdje gedragen te hebben onder een bepaalde invalshoek. Nu na een jaar hoef ik er niet meer mee aan te komen
Ach, gedane zaken…
Ik kan me goed voorstellen dat het je hindert, ik zou het ook proberen om af te halen, er zijn toch vrij veel horlogemerken die alleen de onderkant van een AR coating voorzien? Displex koop je trouwens oa bij Handyman… succes.
Geloof het niet hoor. De AR is écht een groot probleem. Het glas is saffier en vervolgens smeren ze er van die zachte coating op. Het is vragen om moeilijkheden en er zijn al heel wat fora volgeschreven met deze problematiek.
Jur
Ik vind dat je van zo’n duur horloge best wat mag verwachten, Als ik een klant met een omega zou hebben met hetzelfde probleem zou ik hem ook terugsturen.
Ik vind dat je van zo’n duur horloge best wat mag
verwachten, Als ik een klant met een omega zou
hebben met hetzelfde probleem zou ik hem ook
terugsturen.
Ik heb hetzelfde gehad als Jur met mijn Super Avenger binnen de garantie termijn. Breitling meld (standaard bij dit soort problemen) na inspectie terug dat dit probleem verooorzaakt is door polijstwerk of een schurende beweging over het glas, dus gewoon de volle mep betalen.
Ik vind dat je van zo’n duur horloge best wat mag
verwachten, Als ik een klant met een omega zou
hebben met hetzelfde probleem zou ik hem ook
terugsturen.
mijn 1e planet had het ook, ligt niet aan het merk maar aan de coating
was al binnen 6 weken, maar ook duidelijk schade van buiten af.
Eerst met displex… na 10 minuten geen resultaat. Toen met cape cod… amper resultaat. Toen maar met staalpolish héél voorzichtig… en toen kwamen er vlekjes in de AR. Eindelijk. Na een kwartiertje voorzichtig wrijven was het er af.
Volledige AR zal best mooier zijn maar met de helft er af, is alles er af toch beter.
De buitenste ring is ook weer krasvrij door de polish :#
Tsja… toch wel beter dan eerst he?
Deze volgende is trouwens van de eerste dag na aankoop. Daar was nog niets te zien. Behalve dan dat de camera van iets mindere kwaliteit is!
Ben er best wel tevreden over!