Antiek / curiosa / rommelmarkt t.g.v. het Strandwalfestival in Rijswijk

Het Strandwalfestival is een driedaagse cultuurmanifestatie die jaarlijks in samenwerking met de Gemeente Rijswijk (ZH) in de tweede week van september op vr. za. zo. wordt georganiseerd.
Ook dit keer was er weer veel te doen en op de zondag was er zowaar een leuk ‘antiek’ marktje.
Toch maar even wezen kijken, al was het al rond 12.00 uur. Te laat om nog wat interessants te vinden dacht ik. Er lagen hier en daar wat vitrine doosjes met de gebruikelijke quartz meuk, maar bij één handelaar lag er zowaar iets tussen dat de moeite waard leek. Na enig onderhandelen mocht ik 'm meenemen voor €12,50.
Het is een BWC automaat, 34mm kast, dus nog niet echt tè klein. Netjes verguld nog, weinig beschadigingen, alleen een versleten kroontje. Het plexi glaasje heeft wat krasjes maar die kunnen goed gepolijst. Het caliber vermeld 8WI88 op het opwind gewicht (is dat de juiste naam?) en onder de balans vond ik ETA 2451 (ca. 1965, goed gedocumenteerd bij Ranfft). Er zat ook nog een gloednieuw en echt keurig leren bandje aan. (kost normaal ook al gauw een tientje…)
Er moet hier en daar wat gereinigd worden, maar dat komt wel goed. Alles bij elkaar was ik er wel blij mee en dit laat zien dat je nog steeds leuke klokjes kunt vinden met een beetje geluk.
Hieronder wat foto’s van het horloge, nog niet schoongemaakt. Het loopt nu al een paar dagen zonder problemen met een afwijking van ca -/- 20sec. per dag.
Na wat poetsen wordt dit een keurige dresser…

6 likes

Een mooie vondst, veel draagplezier!

Mooie vondst!

Nice!

Mooie vondst .Van zo’n topics hou ik werkelijk .En tevens betaalbare vondsten waar je pret aan beleefd.

Mooi meegenomen voor dat geld.
Na een opknapbeurt een leuke dresser.

Mooie klok, heel leuke prijs. :thumbsup:

Inderdaad een mooie vondst voor een mooie prijs. Veel plezier ermee.

P.s. Er staat niet 8W188 op de balans maar SWISS.

3 likes

Wow! Dank je! Mijn ogen worden echt slecht! Wat een blamage… :dizzy_face:

En toch… Ik had laatst een password voor iemand ingesteld die niet zo handig is met de PC. Ik had opgeschreven: box. Hij schreef keurig over in zijn zakboekje: 60X. En kwam vervolgens niet meer in zijn wifi systeem. Kan zomaar gebeuren toch :smile:

Mooie vondst, beetje polijsten, wat poetsen, een ander kroontje en je hebt een prachtige dresser voor geen geld. Veel plezier er mee.

Ziet er erg mooi uit, gefeliciteerd ermee :slight_smile:

Leuke vondst voor een klein prijsje :thumbsup: veel draagplezier ermee.

Mooie vondst, veel plezier ermee!