Antiek horloge?

hoi ik heb dit zak horloge gevonden en heb hem op marktplaats staan maar mijn gevoel zegt toch dat hij meer waard is hij loopt perfect ik kan er online niet echt veel van vinden omdat ik niet weet wat ik zoek

1 like

Heb hem even naar een andere categorie verplaatst. Waarschijnlijk krijg je zo sneller een reactie, want ik maak uit je verhaal op dat je je afvraagt, i., Wat de waarde is van dit horloge en, ii., wat de achtergrond/herkomst ervan is. :slight_smile:

1 like

dankuwel vriendelijk dit is indd mijn vraag

1 like

@koen is onze expert op gebied van zakhorloges. Er zijn er vast ook meerdere. Welkom hier en wellicht zul je snel al antwoord krijgen op je vragen. :+1:t3:

1 like

Het merk is Avila en het is een 15jewel movement.

Hier een mooi verhaal over het merk:

Aan de hand van die beschrijving gaat het dus om het type caliber B. Prijzen voor zakhorloges zijn niet heel hoog over het algemeen. Even Googlen op Havila 15 jewels laat twee wat oudere Catawiki veilingen zien. Één voor 300 euro met een gouden kast en één voor 75 euro.

Het nadeel van zakhorloges is dat er heel veel aanbod is en weinig vraag behalve voor merkhorloges met (en/of) gecompliceerde uurwerkjes. Gouden kasten schroeven de (goud)waarde ook op.
Dit horloge heeft een zilveren buitenkast en ik schat eerste kwart 20e eeuw, de balans heeft een fijnregeling wat aangeeft dat het kwalitatief wel een beter uurwerkje heeft dan gemiddeld wordt aangeboden. De kast is eenvoudig bewerkt, de wijzerplaat moet je aanspreken en lijkt niet helemaal gaaf. Tsja de waarde kan fluctueren, het is wat een liefhebber er voor over heeft, je zou kunnen beginnen met een vraagprijs van ca. 50 > 75 euro…hopelijk kun je hier iets mee…:wink:

2 likes

Of ie meer waard is dan waar deze voor op marktplaats staat, is allereerst volledig afhankelijk van de prijs waarop deze is aangeboden.

Dan 25 euro?

op marktplaats wordt er rond de 15 tot 30 geboden

de wijzerplaat vindt ik dus echt heel mooi ! die zie ik dus verder ook niet echt hij is ook gewoon helemaal netjes en heel

Er is gewoon geen markt voor, hoe netjes ze ook zijn, dat is het probleem vrees ik.

1 like

zo zonde en jammer je komt er indd heel veel tegen mijn man draagt ze nog wel maar die heeft er nog eentje van zijn opa uit turkije echt een oudje

2 likes

100% waar. De hele mooie gaan ook nog voor een prikkie. Het is ook eerder leuk ‘voor de heb’ dan draagbaar

2 likes

ik kan dus niet zien wat er voor een keurnerkje in het randje staat

Zakhorloge: weinig vraag
Wijzerplaat beschadigd: negatief
Geen/onbekend merk: weinig vraag
Totaal: geringe waarde helaas.

Tim Wonnacott zei altijd: on a good day, downhill and with the wind from behind…
Als het erom ging de kans van een niet zo gewild object op een goede prijs te beoordelen.

Dat is een kwestie van smaak :wink:
Ik heb ff ingezoomd op je plaatje en de wijzerplaat is echt beschadigd en heeft reparatie plekken wat de prijs ook beïnvloed…

Dat is het zilverkeurmerkje vermoed ik.

Gewoon zelf houden, en op een plaatsje leggen dat je hem regelmatig zie, dan heeft de horloge meer waarde dan bij verkoop.

1 like

dat of gebruiken hij werkt goed

1 like