Antiek zakhorloge met kompas , onderdelen gezocht om compleet te maken

Vriendelijk Gezocht, Zwitsers zakhorloge met kompas rond 1870 / calibernummer 18427. Cemi Chronometre.

Ik heb hem even verplaatst naar een andere categorie, hier heb je wellicht wat meer geluk. :+1:

1 like

hoorde ik dat je een kompas zocht?

nooit een kompas bij een horloge houden, slecht idee, behalve als het horloge volledig antimagnetisch is.

Hallo Jorrieeee, hartelijk dank voor om mee te denken . Ik heb een Zwitsers zakhorloge van een dierbare vriend ( uit erfenis verkregen) alleen heeft men er in geharkt , in compleet Geen balans en ophanging. Ik wil graag een foto posten , maar dat lukt me nog niet. Kan ik deze via een mail doorsturen? Ik zoek een lid , die het zakhorloge compleet kan maken of mij er bij helpen. Hartelijk dank bij voorbaat

1 like

Beste Renepb, hartelijk dank voor het bericht , maar ik zoek een lid, die mij kan helpen om een antiek zakhorloge met kompas compleet te maken. Het is een bestaand zakhorloge omstreeks 1870 gebouwd en missen onderdelen, Balans etc Kompasje zit in de kast af fabrikant is een bestaand onderdeel van het uurwerk.

zie foto Hartelijk dank voor het mee denken . Boudewijn

1 like

Je kunt een foto aan een antwoord toe voegen door op het pijltje te klikken.

Beste Boudewijn,

Ik heb de titel wat aangepast en verplaatst naar het vintage gedeelte. Hopelijk kan men u hier verder helpen. Succes met de zoektocht! :+1:

Hierbij de foto’s Hartelijk dank Boudewijn

In deze periode waren zakhorloges stuk productie zomer standaardisatie, dus je zult nooit een onderdeel vinden dat past. Je hebt dus iemand nodig die deze voor je gaat maken. Dit gaat niet meevallen…

3 likes

Beste HorloG, dank voor de reactie. Misschien is er binnen dit forum een liefhebber , die voor mij deze grote appel kan schillen??? Ik blijf hopen. Vr. groet Boudewijn

Mission Impossible IMHO.

Hier kun je zien we je zo mist:

2 likes

@koen is volgens mij de zakhorloge expert hier op het forum.
Misschien kan hij je helpen?

1 like

Ik denk de enige die je hier mogelijk mee kan helpen is @brunod, onze vriend uit Wallonië.

3 likes

Ach, zelfs voor mij zou ik het niet doen (ik ben jammer steeds met anderen dingen te bezig…)
En zonder model zou het ook alleen maar om een Franken(stein) watch te maken.
Hier nog een andere voorbeeld :

4 likes

Ik zou verder zo niet weten aan wie je dit anders nog zou kunnen vragen.

Beste lencoth, hartelijk dank voor het voorbeeld en voor het meedenken. Top, vr groet Boudewijn

Beste vouwfietser, ook bedankt voor het meedenken.Ik ga trachten koen te bereiken Vr. groet Boudewijn

Beste brunod, ook erg bedankt voor het meedenken, jammer dat u geen tijd en ruimte heeft. Ik ga Koen mailen , wie weet?? vindt hij dit een bijzonder project? Vr. Groet Boudewijn

1 like

Beste lencoth, nogmaals hartelijk dank voor de uitgebreide reportage. Ik kan deze voorbeelden goed gebruiken. Vr. Groet Boudewijn

2 likes

Dit topic is 90 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.