Antiek? Zakhorloge

Beste leden,

Ik hoop dat er een kenner aanwezig is die mij wat meer over dit zakhorloge kan vertellen.

Ik heb dit horloge gevonden tijdens het opruimen van de spullen van mijn overleden oom. Er staat geen merk of aanknopingspunt in het horloge o.b. waarvan ik iets kan zoeken op internet. Ik hoop hier meer antwoorden te krijgen.

Het zakhorloge loopt nog prima en is op te winden via de draaiknop aan de bovenkant. Horloge bevat nog beide wijzers en lijkt met goud te zijn afgewerkt. Het horloge zelf is van zilver (denk ik) vanwege het zilverteken aan de achterkant.

Alvast bedankt voor de moeite.

m.v.r.gr

Rick

De tweede deksel open maken om een foto van de beweging te krijgen zou ons zeer helpen :wink:

De tweede deksel? Hoe krijg ik die open? Kan dat met een kleine schroevendraaier of ga ik dan stukken maken?

Om de tweede deksel te openen moet je met een boterham mes (die niet snijdt !) duwen in de klein streepje tussen de deksel en de onderste rand.

Het is me gelukt, bedankt!

rechts lijkt “S.F” te staan

Slower and Faster :grinning:
Is om de balansveer korter of langer te maken.

Ik ben een leek, je merkt het al :rofl:

2 likes

Hoop dat er iemand iets zinnings over dit zakhorkoge kan vertellen.

Afkomst, jaartal, waarde?

Lijkt een FHF 18 of een voorloper ervan.
Jaar ergens 1900 tot 1920? Maar dat is een gok.
Waarde geen idee.

Het is een cylinder gang escapement, zilver kast.
Waarde is ten minste zilver gewicht waarde van de kast + waarde van de ketting.
Mooie dial en ketting.
Proficiat voor deze herinering-erfenis :slight_smile:

2 likes

Bedankt voor deze snelle reacties en service. De (emotionele) waarde is mij meer waard dan een aantal duiten :slight_smile:

2 likes

Wellicht dat de expert op gebied van zakhorloges @koen je nog van informatie kan voorzien. Succes en nog een fijne dag verder. :+1:t3:

Het zilvermerk (beer???) is iig Zwitsers… zie ook de link.
http://www.925-1000.com/forum/viewtopic.php?t=4616