Antiek zakhorloge

Dit horloge heb ik van mijn opa gekregen en ben benieuwd naar de waarde. Ik ga deze niet verkopen, maar ben gewoon benieuwd

Scherpe foto, met behulp van een camera, zou erg helpen. Deze is met een courgette genomen. :no_mouth:

6 likes

Beste Steven, zo kunnen wij je niet helpen, en zoals Peter LC schrijft het is een heel slechte foto, probeer een nieuwe te maken, gaat je ongetwijfeld lukken

1 like

En als het even kan ook van alle opschriften op de deksels, binnen en buiten, en van het binnenwerk. Er zit meestal een lipje of kerfje waar je de deksels kunt openen. Soms lukt het met je nagels, anders een bot mesje gebruiken.

1 like

Prachtig ding, maar meestal geen zak waard.
Dat kan met polshorloges in de toekomst ook wel eens gebeuren

Itt tot vestzakken hebben we wel bijna allemaal een pols.

Maar sluit het niet uit.

1 like

Ook dat binnendeksel (laatste foto) kan je openen, met een mesje in de uitsparing van het deksel. Dan wordt het uurwerk zichtbaar. Heel voorzichtig, schiet niet uit.

De waarde van een zakhorloge is sterk afhankelijk van het uurwerk.

Waarde is zilver gewicht als het zilver is. Punt. :wink:

Steven, allereerst een prachtig horloge, met toch een waarde, Dit horloge is uit een goed hart aan je gegeven zodat hij altijd in jou gedachten zal blijven,

1 like

Eens met bovenstaande posters, mooi horloge, mooi verhaal, mooie emoties.
Maar… een JLC zakhorloge, gebruikt in WW2 doet werkend ongeveer 400 euro op E-Bay, dus deze klok is zijn gewicht in het materiaal waard waar het van gemaakt is

1 like