Beste mensen,
Ik heb een antiek zilveren zakhorloge geerft, weet hier alleen niet veel van. Ik ben benieuwd naar de zeldzaamheid en waarde.
Het gaat om een antiek zilveren zakhorloge met bewerkte kast en sleutel uit het jaar 1800.
Weet de waarde niet, maar hij is wel erg mooi !
Het is voor de waarde belangrijk wie het horloge heeft gemaakt, op de wijzerplaat staat London maar de tekst daarboven is niet te lezen door de overlappende wijzers. Bij Britse zakhorloges kun je het exacte jaar en locatie van productie bepalen op basis van de zilvermerkjes maar daarvoor zijn er foto’s van de binnenkant nodig.
Leuk dat u reageerd. Boven staat Wilter
http://www.cogsandpieces.com/Antique-Pocket-Watches-1775-1799.html
Ik denk dat u iets heeft wat bij “tussen kunst & kitch” in de uitzending kan komen.
John Wilter horloges, 17e - 18e eeuw. Google maar eens, staan beste prijzen bij het antiek.
Dit is een prachtig oud spillegang horloge erg fraai. Deze hebben best een waarde en is een taxation waard
Het is eentje met met een zg schijnslinger. De balans heeft twee schijfjes. In de balanskloof zit een uitsparing waardoor 1 schijfje zichtbaar is en zo op een klein slingertje lijkt als hij loopt. Erg leuk horloge.
Ko