Antieke horloges

Beste horlogeliefhebbers,

Ik ben in het bezit van twee antieke horloges.
Nu vraag ik me af wat de waarde is.

Ik voeg enkele foto’s toe. Wellicht kunnen jullie helpen. Alvast vriendelijk bedankt.

Marc

Zilver en vermeil. Zijn er fotos van de beweging ?

Beste Brunod,

Hartelijk dank.

Ik heb ze allebei opengemaakt. Op de grootste staat in de binnenkant ‘Cylinder 10 Steine’ (zie foto).
Op de kleinste staan een aantal kleine logootjes en een cijfercombinatie: 657532.

Groet,
Marc

Beste,
Over de fotos van de beweging bedoelde ik nog dieper dan deze foto :wink:
Groet,
BD

Er kan nog een klep open op hetzelfde punt…

Beste heren,

Dat besef ik, maar ik durf dit niet zo goed omdat ik bang ben voor beschadigingen. Ik zie ook geen klepje of iets dergelijks. Moet ik het schroefje loskrijgen (waar overigens geen schroefdraad in zit)?

Marc

Nee, met een mes die niet snijdt tussen de deksel en de kast (als je de hele rand kijkt zie je een kleine “onglet”, gewonliche aan 10 of 14 uur gezet) ; niet duwen maar “twisten” van de pols om de deksel te laten springen. Het is geclipst.

http://img-aws.ehowcdn.com/640/cme/photography.prod.demandstudios.com/3c21ee5c-731d-4cba-82f5-e1fcc0f573ac.jpg
:wink:

Het is gelukt (alleen bij het grote horloge).

Bijgaand de foto’s. Ik verneem het graag van jullie.

Gr.
Marc


1 like

Wel, niets heel bijzonder. Een gewone zak horloge zoals men vaak op flomarkt kan vinden.
De kloof is een beetje spéciaal en de merk op de balans kloof heb ik nog nooit gezien. Een grotere foto ervaan zou misschien helpen te zien wat het is.
De ketting ermee is belangrijk en kan voor een groote deel van de waarde zijn.
De waarde hangt ook af of ze nog lopen of niet, natuurlijk.
De dial is schoon, zonder haren…
Als je naar een flomarkt gaat zal je zeker zo een zien, en dan de waarde kunnen schatten.
Als de tweede horloge van het binnen kant ook zo uitziet zou ik natuurlijk hetzelfde zeggen.

1 like

jah dat merkteken viel mij ook al op…

Kan iemand dit merkteken herkennen?..

mode joke on : Yamaha ! :stuck_out_tongue_winking_eye:
Edit : ik heb het hier niet gezien…
http://archive.horlogerie-suisse.com/ile-tresors/Logos_de_marques_sur_les_platines_de_mouvements_de_montres-92213810.html

2 likes