antiekje bij de kringloop

Weer een oud klokje binnen. Geen idee wat dit is. Secondewijzer loopt, minutenwijzer verbogen, uur wijzer ontbreekt?
Iemand enig idee?
Op de band staat fischer drgm.

5 likes

Bandje hoort er niet bij denk ik.

Lijkt me op t eerste gezicht een vroeg polshorloge met de wire lugs. Jaren 20…

Kan t kastje open voor een foto van het movement? Wellicht geeft dat inzichten over merk.

1 like

Ruud dank je, ik zal de kast zo even openen

1 like

Met wat geluk zit er een inkepingkje waar je voorzichtig met een mes of iets m open kan wippen.

2 likes

Hier informatie over Fischer, opgenomen in het horloge merkenregister:

Klik op plaatje voor méér scherpte.

Ik heb zelf nog steeds een Fischer bracelet die ik heb gekocht in 1975, goede kwaliteit :+1:

1 like

Kast ging gemakkelijk open. Deksel heeft als inscriptie pure nickel en… een paar foute ss tekens.

2 likes

Cilindergang uurwerkje; kom je niet veel tegen in polshorloges :sunglasses:

1 like

Ik zie geen merktekens… dus een merkloos werkje. Wel echt een vroeg uurwerkje.

Waarde vind ik lastig… beetje wat de gek ervoor geeft in mijn ogen.

1 like

Kijk ik nog even in de tas ingebrachte klokjes, zit er no zoiets in. Deze werkt prima. Maar is niet open te krijgen.

Nog een klokje echter zonder achterplaat lancia het lijkt wel schatgraven.

7 likes

Tas was nog niet leeg

Weer veel quartz, paar handopwinders, waarschijnlijk een exverzamelaar hobbyist.

2 likes

Kunnen weer in de verkoop

Wat een kist

1 like

Leuke vondsten, ben jaloers😜

1 like

Lijkt van niet er staat ook een nummer onder met een 4 erin, deze is anders gekrast, hier loopt de voorste streep iets door en zijn de volgende iets afgerond, beetje een boogje.

Zegt helemaal niks mi, verschillende horloge makers met verschillende schrijfwijzen…

Eens

Ja ik zie het nu ook, als je het zaakje omdraait klopt het.

1 like

Zijn geen vondsten, ik ben vrijwilliger bij de kring. Ik probeer de ingebrachte horloges schoon te maken en werkend, zodat ze verkocht kunnen worden. Vreemde klokjes en horloges van waarde probeer ik voor de kring te verkopen voor een redelijke prijs. Batterijen en gereedschap wordt betaald, voor de rest hoef ik niks. Kasten vol horloges en bandje etc. Leuke hobby, fijn dat jullie mij hier zo helpen. Als iemand interesse heeft in een horloge dan even bericht.

4 likes

Dan zojn het toch nog steeds vondsten? :thinking:
Ook al heb jij ze niet er uit gevist…

Ja tuurlijk, maar niet dat ik ze vindt, ik haal een tasje niet werkende horloges op, vinden is sneupen en zoeken. We krijgen redelijk veel klokjes binnen voor een dorp. Mensen weten de waarde vaak niet. Dus brengen ze het naar de kringloop.