AP info gezocht

Een vriend van me heeft deze vintage ap handwinder (volgens hem) van z’n vader gekregen, maar zoals op de slechte foto te zien heeft deze wat tlc nodig.

Heeft iemand wat meer informatie over het model en wat qua service/ glaasje raadzaam is om het opknappen binnen de perken te houden?

Alvast bedankt

1 like

Het is dat je een gewaardeerd lid bent. :wink:

6 likes

:smiley: ik had m beloofd eens navraag te doen

Schaamde me al bij het maken van het topic

Maar weet ook nauwelijks iets van vintage dus brand gerust af als het niks is hoor

1 like

Welkom op dit forum. Stel je anders eerst even voor.
Oh, wacht… :wink: :blush:

10 likes

Flauwert.

1 like

3 likes

Hhaha! :thumbsup:

1 like

Staat er ook nog iets op de achterkant? Niet echt idee of deze echt of nep is. Maar ik kan me niet voorstellen dat een service van een simpel time only klokje als dit erg duur zal zijn.

1 like

Heb alleen een serienummer gekregen, 45775, maar google vind al niets.

Ik heb geen idee wat AP voor uurwerken in zoiets heeft zitten.

Als echt AP dan waarschijnlijk niet aan onderdelen te komen. Vraag me wel af of echt AP

Kan je de kast open maken?

Helaas ligt het horloge bij die vriend thuis. Hij weet er niks van behalve dat men hem gezegd had die ie m maar naar AP moest opsturen… Wil m hoogstens behoeden voor een dure fout

Kan eens vragen of ik m open mag maken, zonder foto van het uurwerk snap ik dat het lastig is

Deksel is simpel open te wippen, even een foto vragen van uurwerk, deksel en binnenkant deksel.
Als er geen vitale uurwerk onderdelen kapot zijn hoeft die niet perse naar AP, nieuw glaasje laten maken moet denk ik ook wel lukken.

Iets vergelijkbaars
http://afinewatch.com/swiss-watches/audemars-piguet-18k-gold-long-tank-design

1 like

Patek zou ik sowieso niet doen nee… :yum:

2 likes

Mij niet verkeerd quoten he :innocent:

1 like