AP Only (Deel 1)

Mooi ding. Pas nadat ik m irl zag, ben ik enthousiast geworden. Die band is zo gaaf!

3 likes

Prachtig…Heb je deze 15400 bewust genomen in plaats van de 15202?

Er is een periode geweest dat ik onderstaande “Broer” zocht maar ik heb mijn interesse verlegd naar andere huizen. Het “probleem / vloek” van AP is tevens hun succes, ze worden nagenoeg gezien als het huis van de Royal Oak wat jammer is.

Het is een hebberig horloge maar volgend jaar komt er een FPJ. Daarna stop ik ermee, echt waar.

20 likes

Dan zie je inderdaad pas hoe mooi ie is.

Dit is het nieuwe model de 15500.
En inderdaad verkies is die boven een 15202, de 15500 is een stuk degelijker, nieuw uurwerk, seconde wijzer, en een geschroefde kroon. Dus niet nadenken als ik ga zwemmen, douche, handen wassen etc.

Patek heeft een super mooie wijzerplaat, maar ik vind het echt jammer dat er aan de linkse kant ook een oortje zit :grimacing:

:joy: :joy:
Grapjas.

1 like

Ja, dat dacht Vincent Van Gogh ook…

7 likes

Eraf polijsten een optie ? :grimacing:

Maar ik ben voor nu ook wel even klaar, wacht nog wel op een een sky dweller.

De daydate draagt het fijnst, maar merk wel dat ik de meeste tijd de AP draag.

8 likes

Skydweller, serieus, wat leuk. Ik vind de datum Met magnifier het horloge behoorlijk uit model halen. Op de een of ander manier is de skydweller het enige horloge waar ik moeite heb met een datum indicator. Zelfs bij de nieuwe seadweller vind ik het nu wel ok (een beetje dan).

1 like

Ik vind deze zo gaaf. Weet alleen niet of dat komt doordat het een Nautilus is of omdat is wat het is🤓

Nautilus is idd ook heel fraai, maar helaas niet (tegen ‘normale’ prijzen) te verkrijgen. Band van de RO is wel veel mooier/beter afgewerkt. Voor mij is het ook nog wachten op een belletje van de AD voor de 15500, maar denk dat het nog best een tijdje kan duren. Niet erg, ik wacht wel. Intussen wil ik ook een nieuwe sub maar mn AD zegt dat ik er wat bij moet nemen (wat ik eigenlijk niet wil, zit wel goed)…gek gedoe allemaal…

Hier ook nog eentje dan…

6 likes

Heel gaaf. Vind zelfs de witgouden bezel schroeven mooi. :+1:

1 like

Nog ff. “Er wat bij moet nemen”.
Hell no. Als je het me niet gewoon wil verkopen ga ik mijn geld wel ergens anders uitgeven!
Aan een vintage APRO bijvoorbeeld!

3 likes

Ik heb die met de lederen band om gehad en was mij niet eens opgevallen.
Het mooiste model met de zwarte plaat en het rosé goud is irl TOP

2 likes

Ik wacht op een 15450. 37mm. Wss niet eens zo heel gewild, maar toch 1-12 maanden wachten. Erg benieuwd.

1 like

Band APRO mooier/beter afgewerkt dan Nautilus ja? De sluiting sws he? Vind de band van de Nautilus optisch wel :ok_hand:t2:. Iets eleganter dan de APRO

1 like

Mooi, ik denk als je hem hebt dat je de datejust eruit gaat gooien.

1 like

Beetje jouw “dilemma” ook he? Ik denk we dat de AP mss te “delicaat” is als daily. Heb nu de Sd4k en DJ als daily. Dat is wel een leuke combi.

1 like

Rondere afwerking van de PP Vs de scherpe en strakke afwerking van de AP. AP all the way

Band is mooi maar kwalitatief kan het niet tippen aan bijv. een Rolex. Voor een zgn sporthorloge is het vrij matig. Daarnaast het uurwerk hoor je heel duidelijk wanneer rotor draait. Afwerking is wel top uiteraard.

:thinking:

Qua duurzaamheid bedoel je?

Idd, best wel “flimsy”.

Maar goed, ik heb een sub uit de jaren 70 en die banden toen waren ook zwak en een punt van kritiek. Echter, na bijna 47 jaar werkt alles nog perfect.

By the way, mijn advies is one datejust te houden. Er zijn van die momenten dat je er spijt van gaat krijgen want ik kan me bijna geen andere horloge voorstellen die altijd en overal bij kan, een top generalist…en dat zegt iemand die de submariner het beste Rolex horloge ooit gemaakt vindt.

2 likes