De mooiste!
Op de laatste foto zie je ook dat ie echt dun is. Al was de 15400 nog iets dunner. En deze sluiting is zeker aangepast tenopzichte van de 15400
wat denken jullie van deze kast en band ?
Pfff oud en klein. Ik vind het niks. Zou voor dat geld wat nieuwers en groter kopen
15400 had nog kapjes om de drukkers vd band die nogal weleens verdwenen.
Zie hier mijn oude 15400
15500 heeft dat niet meer
Niet goedkoop, wel heel erg gaaf. Die maat (36mm) kan prima, Henman heeft alleen wat tegen 36mm voor mannen… ik heb zelf ook een 36mm APRO. Kan prima!
Je moet je alleen even afvragen of je een volgouden APRO wil hebben.
Ze zijn al best krasgevoelig in staal, in geelgoud is dat nog een slag erger…
Haha, nee man ik zit maar wat te plagen. Is echt afhankelijk van je pols.
Alleen dat vintage/oud zou ik zeker niet doen.
Gewoon omdat je persoonlijke voorkeur naar nieuw uit gaat of om andere redenen ?
Komt denk ook dat het een full set.
Maar hij moet sowieso niet naar andere luisteren. Kopen wat je mooi vind. Als je dat hier op het forum vraagt krijg je echt van alles te horen. Weet je het naderhand niet.
Cool, heb je een foto ?
Kijk ik vind heel veel oudere horloges heel erg.mooi. maar als je er geen verstand van hebt dan moet je niks zelf zomaar gaan kopen. Er wordt echt heel veel gerommeld met die ouwe horloges. Ook kwa waterdichtheid zou het voor mijn een dingetje zijn.
Maar ik zou wel eerder een vintage AP kopen dan een rolex, want daar wordt echt mee pas veel mee gerommeld.
Maar als jij hem.mooi vind en je kent het bedrijf goed die hem verkoopt dan zou ik het gewoon doen.
Kijk maar even omhoog in dit draadje!
Of, ok, ik zal ‘m nog een keer posten!
Foto uit het archief, horloge ligt even in de kluis.
Zeker, full set betaal je een premie voor.
En het gaat bijna jeuken bij mij, dit is voor mij een geboortejaar horloge.
Maar geel goud is gewoon niks voor mij,
Misschien ooit nog een witgouden DD.
Ik denk dat @Samurai en @HanDavinci je er ook meer over kunnen vertellen.
Zij hebben beide een 36mm gouden RO gehad.
Een ouder horloge kan prima.
Buy the seller, uiteraard.
Maar met een revente service en een bewijs van een druktest (waterdichtheid) doet vintage echt weinig tot niets onder voor modern, wat betreft draagbaarheid.
Vind ik dan.
Zeker bij een merk als AP of rolex, je kunt mocht er iets aan de hand zijn prima onderdelen krijgen.
Het enige is, maar dat geld net zo hard voor een moderne AP als voor een oude AP, de servicekosten zijn echt heftig. 3-4-5k voor een service bij AP is geen uitzondering. Moet je wel rekening mee houden. Een Rolex kun je op iedere hoek van de straat laten servicen, een AP moet naar zwitserland als er iets meer moet gebeuren dan alleen een beetje olie.
Gelukkig. Stel je toch voor…
Volgens mij zijn de oudere maar 3 atm. Ik draag ze echt overal. Ook in het water duiken moet geen.probleem zijn dan.
Denk dat 3-5k service kosten voor een 15500 wel veel te veel is. Of je moet hem.opnieuw laten polijsten.