99% van de Rolexen hebben of een simpele dial in een kleur (vaak zwart) of met een sunburst en zonder 3D effect of patroon. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar dat is de 1%
En wat betreft de hands en markers, de Datejust is een mooi voorbeeld van super simpel en saai Rechthoekige blokjes and that’s it. Ik heb er zelf ook een en ik zou liever wat meer vorm of afwerking willen zien daarin. Ook de Daytona heeft hele simpele hands en markers die helemaal niet mooi afgewerkt zijn.
Maar daarom kost een stalen Rolex ook maar max 10k en niet boven de 20k.
Dat ze het niet leveren betekent niet dat je het niet mag verwachten voor dat geld Waarom zou je anders zoveel geld betalen? Alleen voor de naam? Ik ben sowieso meer fan van Lange in dat segment.
Ik heb geen idee waar je t over hebt hoor. Wijzers beide van witgoud met lume daytona heeft juist minder simpele wijzers. Indices ook niet heel apart bij AP en PP. En Rolex heeft zoveel aparte dials (MOP/eisenkiesel/fluted/gemset/enz), dat ik niet denk dat je kunt spreken van 1%.
Maar goed, is ook geen wedstrijd verder, ben liefhebber van beide, AP én Rolex.
Het gaat mij om de vorm en de afwerking. De hands en markers zijn gewoon recht toe recht aan, nothing special. Er zit weinig design in, gewoon puur functioneel. Het zijn ook hoofdzakelijk tool watches natuurlijk (al geldt dat minder voor de Datejust en Day Date). Als je veel high end horloges in het echt hebt gezien dan valt dat gewoon op.
Het is ook maar een mening, maar voor mij shinen de Rolex dials, hands en markers niet zoals de >20k merken (en Grand Seiko ook maar even meegenomen dan) en ik vind de designs erg simpel. Maar de modellen an sich vind ik wel allemaal cool natuurlijk. Daarom vind ik het jammer dat dat onderdeel gewoon minder is.
Wat een drukte hier en niks foto’s
Ik ben nog steeds even extatisch blij met mijn ‘biederman’ AP. Een foto van gisteren, blijf hier eigenlijk liever weg want de comments die je hier krijgt als je (te)veel post kan ik missen als kiespijn.
Nee klopt! Kan er lang naar kijken, heel aparte ref. Ene kant lomp, andere kant is de complicatie beetje klassiek, ik merk dat me dat steeds meer trekt. Gekke combi. I dig it!