AP Only (Deel 2)

Ouwe shit

20 likes

Sun 31 Jul :star_struck:

15 likes

Wat een rust hier!

20 likes

Tja niet veel mensen met een AP op het forum blijkbaar🤣

1 like

Uit het archief

10 likes

Net uit archief✌🏻

19 likes

The grail :blush: Ik heb hem vroeger laten liggen omdat ik hem niet begreep en hem daarom te duur vond te opzichte van een non-Jumbo. Daarom is het nu een straf dat hij soort van onbereikbaar is geworden.

Was / ben je happy met die van jou? Naast de gevoelige movement en het zetten van de datum, nog dingen die je minder vond?

Nee, het is mijn mooiste horloge. Ik droeg hem veel maar tegenwoordig sporadisch helaas. Had hem in 2013 samen met een 5711 gekocht en die heb ik geflipt.

In het begin veel problemen mee gehad. De datumfunctie was stuk en toen door de importeur in Nederland herstelt. Maar die had hem zo bekrast teruggegeven dat hij terug moest om opnieuw op te maken. Toen ze dat twee keer hadden verknald, kreeg ik een nieuwe. Die moesten ze meteen in Zwitserland op maat maken want zelfs dat verknalde ze bij de AD.

Van de nieuwe gingen de tandwielen snel niet meer goed op elkaar bij het verstellen van de tijd dus die ging ook weer terug. Dit keer naar Zwitserland en sindsdien gaat alles goed :grin:

Met mijn 5711 toen ook zoveel gedoe gehad.

2 likes

Ongelooflijk, als alles keurig opgelost wordt prima.
Het beste renpaard kan struikelen wordt gezegd.

Zo dan, niet best.

Pffff wat een verhaal! Dat is niet de experience die je hoopt te hebben bij de twee top of the line modellen. Gelukkig is uiteindelijk alles in orde gekomen en heb je toch van de twee meest begeerlijke modellen die er zijn kunnen genieten. Ikzelf ben niet zo’n fan van de Nautilus (echt een Royal Oak fan), maar ik kan hem zeker waarderen.

Voor beide merken zijn dit de stalen instappers he :innocent: top of the line begint mi ergens op perpetual calender niveau. Vaak gemaakt fout is dat we het allemaal vertalen naar marktwaarde.

1 like

Kan zijn, maar de hoogte van de prijs van de instappers maakt dat je ook daar geen gebreken verwacht. Ik vind sws dat als je een premiummerk bent, je daarvoor moet waken, op ieder niveau. Want de slechte ervaring met de instapper tast natuurlijk het vertrouwen in het totale merk aan.

Wat niet wegneemt dat er altijd en overal foutjes gemaakt kunnen worden…

2 likes

Dat noemen ze volgens mij het “RLC-effect”.

1 like

Mee eens, maar zoals je kunt lezen reageer ik op de stelling “top of the line” modellen.

Ja, dat las ik. Maar je wijst erop dat dit “de instappers” zijn. En dat we naar marktwaarde kijken. Toch?

Instapper of topmodel, ik verwacht van allebei dat ze flawless zijn.

Ik kijk juist niet naar marktwaarde, wederom verkeerd gelezen. Maar nogmaals eens dat voor alle modellen dezelfde kwaliteit verwacht mag worden.

Maatje heeft een 34mm Oak Quartz voor z’n vrouw. Batterij al leeg, snap ik dan ook weer niet.

Vetkeerd gelezen? Ik zeg toch dat je stelt dat wij naar de marktwaarde kijken? Ik heb het toch niet over jou?

Ik denk trouwens dat die mevrouw een 33mm heeft.

Maar denk dat we er hetzelfde over denken.

Zoiets zo’n verhaal heb ik jammer genoeg ook :grimacing:

Voor degelijkheid beter een Rolex

Plaatje dan maar.

13 likes