Nou ja, minpunt niet eens, maar heritage maakt wel deel uit van een merk.
En FPJ is van een ander conglomeraat. Daar kan je ook wat van vinden.
Nou ja, minpunt niet eens, maar heritage maakt wel deel uit van een merk.
En FPJ is van een ander conglomeraat. Daar kan je ook wat van vinden.
Thierry Stern heeft recentelijk in een interview gezegd sowieso een hekel te hebben aan de term Holy Trinity. Als het dan moet geeft hij de voorkeur aan The Big Three
Dat komt dan wss omdat ie dat ziet als blasfemie. Calatrava kruis enzo.
Dat is een aanname. Niets in zijn uitspraak dat daarop wees. Er zijn genoeg argumenten te bedenken zonder een blasfemie-invalshoek. Wat dacht je van atheïsme?
Als je merklogo een calatravakruis is, lijkt me atheïsme niet voor de hand liggend.
Zoek eens op Patek Philippe Advanced Research.
Veel leesplezier!
Persoonlijk vind de kortere (maar zeer indrukwekkende) levensloop in geen enkel opzicht een nadeel. In het geval van F.P. Journe in het bijzonder vind ik het geweldig dat de naamgever zelf aan het roer staat. Ook als je kijkt wat hij voor mekaar heeft gekregen…
Het probleem met ‘heritage’ vind ik dat bepaalde merken op een luie manier lijken te teren op hun roemruchte geschiedenis. Het valt toch bijna niet te ontkennen dat de beste tijd van PP en AP (ver) in de geschiedenis ligt - terwijl je er bij FPJ middenin zit.
Let wel - ik vind de Royal Oak ook een mooi horloge. Maar het merk zelf doet me echt weinig.
Echter, en dit is een aanname, ik denk dat het gebruik van het Calatravakruis stamt van voor Thierry Stern.
Ja, het begin van het gebruik ervan. Maar is toch nog steeds?
In mijn beleving is dit appels met peren vergelijken.
Tuurlijk; FP journe heeft een paar pareltjes in de collectie. Horloges als de resonance zijn ware kunststukjes. Maar goed, datzelfde geldt voor horloges van Dufour, Roger Smith en Voutilaine.
Maar dit zijn merken met zeer kleine oplages (tientallen/honderden exemplaren per jaar) en die eens in de zoveel jaar een nieuw model uitbrengen.
Patek, VC en Lange (en Rolex) ontwikkelen al jaren lang zeer steady nieuwe horloges en technieken en zijn in staat om dit op grote schaal te produceren. Daarmee zijn dit inmiddels de benchmark merken.
ik zie het zo;
Patek is Rolls Royce, VC is Bentley en Lange is Mercedes. Daarmee ook echt de big three die de toon zetten.
FP journe, Dufour etc zijn de kleine coach builders die kunstwerkjes maken.
Je hebt me overtuigd. Het voortgaande gebruik van dit aloude symbool door Patek Philippe is duidelijk een symptoom van de vroomheid en piëteit van Thierry Stern, de huidige CEO van het bedrijf.
Dat zeg ik toch niet. Laat ook maar. Ik check uit. Ciaociao
Die de toon zet? In de jaren 20-30-40 misschien
Deze oppikken
Voor list ja
Dit lijkt me de cruciale sectie uit je betoog - het is allemaal ook heel persoonlijk. Met de rest ben ik het, waarschijnlijk om dezelfde reden, grotendeels oneens. En dat is prima
Kan hem dat schelen? Hij heeft een Rolls!!
Ouwe lullen horloge man.
Op 1 staat 100% AP op dit moment. Dan rest pas.
Klaar, punt en doei
En volgende week heb je weer een DD en is Rolex nr1. Labiele vrouw