AP Only (Deel 2)

Ik vind dat een erg lekkere kleur maar geen allemansvriend. Wordt al gauw flets voor een doorsnee Hollandse pols. En sorry to beat a dead horse maar 25k+ voor het uurwerk dat in de 15500 zit is daylight robbery. Dan zou ik toch een manufactuur kaliber willen.

Ik hou het graag bij donkerblauw :wink:

7 likes

Dit heb je nou al zo vaak gezegd, we weten allemaal dat jij dat teveel geld vindt voor een simpel off the rack uurwerkje. Of überhaupt teveel geld voor een uurwerkje? Ik weet t niet meer precies.

Hoedanook, je vervalt in herhaling.

7 likes

Chet wacht nog even tot ze wat zakken voordat hij er 1 koopt.

2 likes

Zit toch gewoon een AP uurwerk in? the self-winding caliber AP 4302. Maar ik mis waarschijnlijk het punt.

1 like

Nee. Dat is juist het punt. Je moet een beetje zoeken - want AP gaat het je zelf niet vertellen - maar voor 25k krijg je tegenwoordig in de Royal Oak een elders ingekocht uurwerkje. En matig afgewerkt ook nog.

En dat er hier lui zijn die dat niet 3x willen horen snap ik best. Maar ik blijf lekker op de trom slaan.

Want?

2 likes

Laat even zien dan in de 15500. Ben benieuwd.

Verwacht een linkje van je.

De vraag is meer waarmee

Oh. Om te beginnen hier: https://www.hodinkee.com/articles/a-sleeper-hit-in-the-making-the-newly-minimalist-37mm-ap-royal-oak

En hier:

3 likes

Wat de 15500 exceptioneel mooi maakt is de eenvoud. Geen poespas maar echt een puur horloge. Dat gevoel ken je alleen als je m draagt.

3 likes

A sleeper hit in the making. Daar kan ik me in vinden.

Maar ja, wij van wc-eend.

Maar serieus, geen idee waarom je er zo op af blijft geven, maar we weten nu je mening erover.

Mbt de afwerking, die is prima, netjes en wat je ervan mag verwachten. Ik voel me niet bekocht ofzo

2 likes

Dat klinkt nog maar matigjes en bescheiden. Afwerking is ongekend. Die band….waanzinnig goed gedaan.

1 like

Het lijkt me niet verkeerd om aan geinteresseerden informatie te verstrekken over wat ze kopen. Want nogmaals, AP doet het niet voor je. Zo zal ik dat ook altijd doen als het gaat om time + date only van de FiftySix van VC. Want ook daar is VC niet bepaald transparant. En met die informatie kan eenieder doen wat die wil: de een laat m liggen en kijkt bijvoorbeeld naar een ander horloge, jij koopt hem desondanks. Vrijheid blijheid.

2 likes

Ach vroeger was het ook gewoon een Jaeger lecoultretje… die de wijzers aandreef. :stuck_out_tongue_winking_eye:

History repeating.

2 likes

Geef dan de goede info.

Jouw links verwijzen naar de nieuwe 15550 en dus niet de 15500.

Als je praat zorg dan dat je info klopt.

4 likes

Touché. Een 5 te weinig. Maar waar deze discussie over begon was de nieuwe 37mm ice blue en die heeft een Vaucher uurwerk. Maar dat wist jij vast al, toch?

1 like

Ja, dat wist ik.

Mooie samenvatting lijkt me.

5 likes

Neen. Nieuwe 37mm = Vaucher. Dat is de samenvatting voor als je hier info komt halen. En iedereen doet daarmee wat die wil.

1 like