AP Only (Deel 2)

Deze is mooi. Minder vind ik wel de vrij kleine datum. Geen plek meer natuurlijk. Deze en die met dat creme-kleurige blad zijn de twee mooie van het stel zo van de renders.

Je ziet zo’n horloge, een buitengewoon stuk techniek, een van de beste en meest gecompliceerde horloges die er zo ongeveer op dit moment gemaakt worden en jouw commentaar erop is dit? “Minder vind ik wel de vrij kleine datum”??

:rofl:

Ik denk overigens dat je het jaar bedoelt? Want de datum is niet echt klein.

1 like

Dat klopt, dat is mijn commentaar. Deze is mooi maar die datum (precies onder het logo) is gewoon erg ielig. Verder blijft AP natuurlijk een one trick pony.

Hou eens even op.

Sjet mag dat best vinden.

Ik vind m cool en gecompliceerd maar skeleton vind ik ook minder en één tourbillon wil ik nooit aan de voorzijde zien. Behoudens een gyrotourbillion.

Dus:

Ja.

Edit hoe dik is die eigenlijk?

1 like

Hahaha!

Ik ga weer verder met de Aberlour en laat dit verder voor wat t is!

Ciaciao!

2 likes

Aberlour: de one trick pony onder de Schotse whiskies! Proost kerel.

1 like

Ik heb inmiddels wel gelezen hoe dik die is.

15.55mm. Dat valt reuze mee. Oogt wellicht dik vanwege de redelijk rechte kast.

Mooie prijs ook. Gelijk op een veiling niveau :sunglasses:

Gewoon een machtig gaaf ding en nog messcherp :heart_eyes::ok_hand:

6 likes

Goedemorgen!

21 likes

Je plaatje blijft hangen. Fijne zaterdag verder!

De kracht zit m in de herhaling. Jij ook goed weekend!

de ene noemt het kracht de ander doordrammen oftewel zeer vervelend :pleading_face:

1 like

Zo heeft iedereen een mening. Niet alles serieus nemen is ook een optie. Goed weekend heren.

Om het één keer te zeggen @ChetBaker, je bent me de moeite niet waard om op te reageren. Dagbrakers niets voor jou? Of zit je daar ook in?

1 like

Maar je deed het toch Henk. Dag Henk!

Toch hè, Lasteraar wordt dan geband. Maar dit soort ongein dan? Sterker nog, als je het “trollen” zou noemen, WAT IK NADRUKKELIJK NIET DOE, zou je zelf in de problemen komen.

Ik vind t wel knap vervelend worden.

Lekker he? Ik denk dat ik maar eens ga vlaggen. Kijken hoe dat voelt

1 like

Er valt dus tóch te twisten over smaak! :grin:

Ik vind het fijn om dergelijke info op een horlogeforum te kunnen lezen. Iedereen is altijd maar druk met lange en korte wijzers en indices. En logo’s boven of beneden. Minieme verschillen tussen uitvoeringen en generaties. Daar hoort ook de herkomst en uitvoering van de gebruikte uurwerken bij.

En inderdaad, vroeger kwamen die vaak ook elders vandaan, en tegenwoordig is dat anders met alle inhouse uurwerken. Juist dan is het binnen een serie goed om te weten waar de verschillen vandaan komen. Bovendien legt het informatie bloot over hoe conglomeraten in elkaar zitten. Zoals minerva uurwerken in een klein aantal panerai. Of JLC in “de grote drie”.

Het gaat erom een geinformeerde keuze te kunnen maken. Transparantie is onmisbaar.

1 like