AP Only (Deel 2)

:wave:t5:

21 likes

Top!

1 like

Voor degenen die willen weten hoe de Universelle werkt.

3 likes

pffff wat een cool ding :heart_eyes:

In al zijn lelijkheid en complexiteit vind ik dit toch een waanzinnig aantrekkelijk horloge.


Meer over de Audemars Piguet Royal Oak Concept Split-Seconds GMT Large Date

4 likes

Ja, het is echt in alle opzichten zodanig extreem dat het ook wel weer een passend geheel vormt. Maar onder aan de streep is dit niet mijn ding. Tikkeltje te heftig. Het uurwerk ziet er wel geweldig fraai uit moet ik zeggen

Inderdaad bijzonder lelijk maar wel heel mooi gemaakt natuurlijk.

17 likes

Na een maandje of 3/4 is het horloge vandaag eindelijk terug vanuit de uitgebeide service bij AP. Helaas liet de communicatie wat te wensen over. En de kosten ruim 4000 euro incl. twee nieuwe bandjes is ook weer even een persoonlijk record.

Maar het resultaat is wederom verbluffend. Wat zijn het toch vakmensen, ik blijf me erover verbazen. Nu denk ik niet dat het mijn lijfstuk zal worden en gaat ook van de hand, want heb alweer iets anders op het oog. Voor zolang het mag duren ga ik er in ieder geval veel plezier van hebben.

14 likes

Wat was de reden om hem op te sturen? Regulier onderhoud of meer aan de hand?
Kun je vertellen wat ze er voor 4k allemaal aan gedaan hebben? Zou me wel interesseren.
Ziet er wel (weer?) puntgaaf uit!

Zou jij jouw 15500 naar de plaatselijke horlogemaker brengen? Bij AP zou ik het persoonlijk ook lekker bij de fabriek houden. Zeker als er onderdelen vervangen moeten worden, garantie etc.

1 like

Natuurlijk mag dat, vind het zelf ook altijd prettig om de nodige info van een forum af te halen. Het horloge had sinds 2011 geen onderhoud meer gehad, liep ook niet meer helemaal zuiver en kon ook wel wat liefde gebruiken. Bij deze de lijst:

  • Complete maintenance service
  • Replacement of rubber bezel
  • Crystal, round, Synthetic sapphire
  • Bezel Royal Oak Offshore, machined, finished,
  • stainless steel, black rubber overmoulding
  • Screw with hexagonal head, stainless steel
  • Nut, stainless steel
  • Replacement or sizing of strap/bracelet
  • Stud for bracelet attachment, stainless steel
  • Refinishing of case and buckle
  • 34 Replacement or sizing of strap/bracelet
  • Strap, black rubber, Standard, 29/18 mm
10 likes

Heb je toevallig nog een foto van voor de service

Zie hierboven de foto’s van voor de service op 22-10-22.

:hushed: Wat is de oorspronkelijke listprijs eigenlijk van dat horloge?

1 like

Volgens mij rond de 24,5k destijds.

Maar ik het blijft altijd een beetje een non discussie vinden omtrent listprijs in relatie to huidige waarde en onderhoudskosten.

In die zin, wanneer je de oorspronkelijke prijs van verzamelobjecten, waaronder ook woningen of voertuigen vallen, gaat vergelijken kom je er al snel achter dat de vraag/aanbod en beschikbaarheid in de markt veel relevanter is.

In het geval van een horloge is het ook nog makkelijker, lees als goedkoper, om ze seriematig te produceren dan ze te onderhouden. Dit geld idem voor auto’s, woningen en andere voertuigen.

En uiteraard, de merkbeleving en exclusiviteit van bijvoorbeeld Audemars zal ook lekker meewegen in het kostenplaatje. Uiteindelijk moeten de premium locatie en service ook betaald worden.

9 likes

Nee hoor. Gewoon naar AP. En een Rolex buiten de garantie naar Tempus.

6 likes

Kijk! Heb je voor 4k gewoon weer een nieuwe AP terug waar je de komende 10 jaar niets aan hoeft te doen. Zo bezien acceptabel toch?

2 likes

Tja, kun je idd. ook een Omega voor kopen. Maar da’s geen AP hoor. :smirk:

2 likes

Exact, dat is ook mijn beleving! En het vakmanschap en de service die ze keer op keer leveren is wel bewonderenswaardig.

Neemt niet weg dat ik me enorm goed kan voorstellen dat iemand er met zijn pet niet bij kan. Het blijft een vracht met geld.

3 likes