Nee geen OV dank je Henk. Ik geef maar aan hoe je ook kunt kijken naar dit soort marketing. De een vindt het peace of mind, de ander denkt dat als je een AP koopt je een wandelend target bent. Hoe dan ook ga je hier als klant gewoon voor betalen. AP is geen verzekeraar en zal dat risico elders wegleggen. Dan kun je net zo goed een kostbaarhedenverzekering voor binnens- en buitenshuis afsluiten en dan dekt het al je kostbaarheden, niet alleen dat ene AP horloge.
Heb je dat weleens geprobeerd voor horloges van 30k +? Nou succes. Kan wel, maar dan mag je ook gelijk investeren in een goede kluis, beveiliging en andere eisen. Nog los van de premies die niet mis zijn. En daarbij komt, er zijn er maar weinig die een werelddekking bieden.
Ik vind het een dikke van AP. Tevens een goede reden om hem lekker veel te dragen.
Gaat helaas niet op met een kostbaarheden verzekering. Waarde bij uitkering is ver weg van de werkelijke waarde. Om deze verzekerd te krijgen moet het stuk getaxeerd en afzonderlijk verzekerd worden tegen absurde premies. Mocht jij het beter weten hoor ik graag van je waar dit is.
Ik heb dat jaren geleden gedaan, maar vond het te duur en ben inmiddels een tevreden klant van DNK. Maar voor niks gaat de zon op. AP berekent dit door in hun prijzen - en kunnen dat ook veel makkelijker als de verkoop niet via AD’s gaat. Dus je betaalt ervoor, al zul je kunnen profiteren van de grote inkoop die AP doet. Los van het financiële is het punt dat ik dit matige marketing vind. Tenzij je hitsig wordt van risico en close encounters met de onderkant van de maatschappij, kan een aspirant koper de noodzaak van een verzekering tegen diefstal als een grote rode vlag zien. Niet bepaald de associatie die je wil bij een luxe product.
Ik vind het een bijzondere ontwikkelingen, weet eerlijk gezegd niet goed wat ik er van moet vinden.
Van de ene kant goed van AP dat ze een terecht zorgpunt adresseren en proberen om de zorg bij de dragers weg te halen.
Aan de andere kant; het voelt ook alsof ze hiermee het boevengilde in de kaart spelen.
‘Geef je horloge maar af aan mij, jij krijgt hem toch vergoed van AP’
Dit soort situaties ga je gewoon krijgen. Ook is het een prima manier voor een crimineel om een horlogediefstal voor zichzelf te legitimeren.
“De eigenaar krijgt toch een nieuwe”
De echte lijpo’s zal het hun reet roesten.
Maar ik kan mij voorstellen dat er twijfelaartjes tussen zitten die hierdoor wel dat stapje zetten om iemand horloges van de pols te rukken.
De tijd zal het leren.
Nou ja wilde ik net reageren, heeft BLROTBR z’n post verwijderd. Denk dat je horloge je laatste zorg is als je denk even te flaneren over de boulevard en met een knuppel in je nek eindigt. Of na een etentje naar huis gevolgd wordt, waar je vrouw en kids zitten. Voorzichtigheid is gewoon nodig en deze marketingstunt stuurt precies de verkeerde signalen. Maar goed, we gaan het wel zien, of lezen in de krant
Oh ja, dus zo’n horloge rovende crimineel denkt voortaan die AP die pak ik maar een Rolex of Patek laat ik om de pols hangen?
Ja, het is te simpel om op te reageren. De gelegenheid maakt de dief hoor. Geen crimineel die die overweging gaat hebben natuurlijk.
En wat slechte marketing betreft: heel veel luxe groederen zijn diefstalgevoelig he? Daarom willen mensen ze hebben, omdat ze begerenswaardig zijn.
Bij een Rolex of een RM of een PP en ook bij een AP denkt zo’n crimineel vast dat de drager geld genoeg heeft om een nieuwe te kopen.
Oplossing: Casio of Seiko omslingeren.
Het punt is dat je onvoorzichtiger wordt als je geen financieel risico loopt: “zorgeloos dragen” is al een paar keer genoemd hier. Je moedigt door deze marketingstunt dus dom gedrag aan. Dat gedrag leidt echter ook tot allerlei ander risico, bijvoorbeeld voor lijf en leden. Van die van jou en mensen in je omgeving. Ik las op een Amerikaans forum al de grap dat deze AP care nu ook je zorgkosten dekt die je moet maken na een gewelddadige beroving
Een luxe horloge kopen en -the horror- effectief dragen dus?
Ik snap je redenering maar je draait de rollen om.
Nooit zou n drager (aka slachtoffer?) moeten rekening houden met logica van de crimineel.
Nog even en de AP dief is hier t slachtoffer
Staat je natuurlijk helemaal vrij om al dan niet rekening te houden met wat criminelen doen. Ik zou het maar wel doen maar niet alleen omdat het je anders geld kan kosten, maar met name om de ellende die je je op de hals haalt als je minder voorzichtig bent dan nodig. En ja - ik denk dat deze stunt van AP ervoor zorgt dat kopers minder voorzichtig worden. Anyhow - ieder zijn mening. We zullen over een paar jaar zien of AP dit aanbod gaat verlengen nadat ze naast een horlogefabriek ook een verzekeringsbedrijf moeten runnen. In elk geval is AP voor even geen one trick pony meer. Sorry, maar moest m maken.
Prachtig! Wat een plaatjes