Hier een echte met een magic dial
IRL niet gezien Jantje?
mooie kleur,
beauty
Nee. Ben niet thuis in AP. Schroefjes etc waren goed maar het datumvenster klopte niet. Weer wat geleerd
En de indices. En de plots die de band aan de kast “connecten”.
Yep. Mooi dat jij en Henk dat zo konden zien. Zelf ook weer wat wijzer geworden
Ik wil ook een diver. Van 39mm
Ontzettende noob vraag, maar ik vroeg mij af hoe je in de AP wachtlijst of uberhaupt boutique terecht kunt komen. De drempel komt bij mij zo hoog over.
Ik licht het toe, ik zelf ben een trotse eigenaar van een Submariner. Jaren geleden dacht ik dat dit mijn enige horloge zou zijn, maar nu kriebelt het wel. De RO is toch echt de grail (denk ik).
Zonder het verhaal langer te maken: als tijd geen probleem is en je langere jaren wilt en kunt wachten, wat is dan aan te raden om in de AP-game terecht te komen?
Totaal niet, volkomen normale vraag. Het best kan je langsgaan bij het AP house in Amsterdam. Dat is nu nog op afspraak, maar zal na verloop van tijd gewoon zonder afspraak zijn.
Eigenlijk dus net als bij ieder ander merk.
Met betrekking tot wachttijden, dat is wss afhankelijk van je wensen en je historie, ook dat is niet heel anders dan bij andere merken.
Succes!
Bedankt voor je antwoord. Ik leef momenteel nog in het buitenland, dus is het voor nu lastig maar ik zal kijken of ik ergens, waar ik dan mogelijk dankzij het reizen terecht kom, een afspraak bij een AP house kan maken.
Als ik het goed begrijp is een dergelijke afspraak niet meer dan het kenbaar maken van je wensen? Ook al voelt het als of je op dat moment dan gescreend en gefilterd wordt, zal het toch moeten gebeuren. Koophistorie heb ik uiteraard niet, en tjah wens: ik zou dolgraag een RO willen en ik denk een 37mm. Ik weet niet of dit erg gangbaar is voor/bij mannen, maar het lijkt mij klassieker.
Het lijkt bijna ontmoedigend, maar wellicht maak ik het groter dan het is.
Tja, zij willen natuurlijk ook weten wat voor klant ze voor zich hebben, om dat te kunnen bepalen, moet je toch een gesprek met elkaar hebben.
Afhankelijk van je pols kom je aan een bepaalde maat. 37 mm zou dan een 15550 betekenen. Supermooi! Voor mannen én vrouwen.
Wat vind je ontmoedigend dan?
Ja inderdaad, het klopt dat zij ook de klant willen leren kennen maar doordat het erg exclusief, en wellicht niet het juiste woord maar, ook elitair overkomt voelt het ontmoedigend om binnen te stappen als normaal en bescheiden persoon. Anyway, ik zal eens kijken of ik een afspraak of bezoek kan plannen of scoren.
De 15550 inderdaad, en kleur kan wat mij betreft wel meerdere kanten op. Ik zou het echt moeten zien.
Nee hoor, ik snap dat een afspraak aan kan voelen als een drempel, maar de sfeer tijdens bezoek is totaal niet elitair oid, integendeel.
Leuk om te lezen.
Ik ga begin oktober een bezoekje brengen. Ben heel benieuwd.
Niet iedereen houdt van oversizede horloges he Lucky
Dat is ook effectief zo, en zoals bij alles loopt dat niet altijd perfect.
De bedoeling is om de ‘scalpers’ eruit te filteren en alleen te verkopen aan de liefhebber die het horloge ook echt gaat dragen en liefst ook nooit meer verkoopt.
Met niet altijd perfect bedoel ik dat ze soms toch in de luren worden gelegd door een ‘liefhebber’ die dan toch een scalper blijkt te zijn. Andersom zijn er ook echte liefhebbers die er nooit één krijgen omdat ze daar dan weer een vermoeden hebben van doorverkoop.
Op internationale horloge fora lees je regelmatig berichten van enorm teleurgestelde mensen die al jaren wachten en nooit één gekregen hebben.
Dan zijn er weer anderen die op een relatief korte tijd (1 a 3 jaar) een horloge toegewezen kregen.
Dus ja, je gaat daar besproken worden en beoordeeld. Stom maar het is niet anders.
Ik heb zo een hele screening ondergaan en na 3 jaar wachten heb ik mijn horloge mogen ophalen. Uiteraard nu heel blij dat ik toen toch de stap gezet heb naar het contacteren van de boutique.