AP Only (Deel 2)

Ik doelde meer op mensen die afgeven op AP omdat t volgens hun een “one trick pony” is met de Royal Oak. Die concepts spreken mij ook niet aan.

1 like

Maar serieus, ik vind de huidige modellen van AP ook vrijwel allemaal vreselijk lelijk. Neemt niet weg dat ik de RO in zijn basisvorm heel erg mooi vind. Uiteindelijk koop je een horloge en niet het merk.

2 likes

Snap m wel hoor. Daarom poste ik dit ook sarcastisch.

Maar soit. De enige echt mooie Royal oak is de A serie, met een rammelband.

En dan zijn er nog wel een paar… RO.

Maar ik heb tot nu toe nooit de behoefte gehad om er 1 te kopen. Vrienden van mij overigens wel, zolang ze niet off shore zijn en niet 41 mm + zijn ze super. :grin:

Moet zeggen dat ik er wel meer kan waarderen dan alleen de RO.

Ik vond die code 11.59 laatst bij AVW wel gaaf. Kast en plaat. Maar te groot. En ook weer niet zo mooi dat ik er zo’n groot bedrag aan uit zou geven.

1 like

Zoals bij alle gewilde merken hier… als de prijzen gelijk zijn en er geen waardevermeerdering in zit ben ik wel benieuwd hoeveel er nog geflext en geflipt wordt met horloges. Blijft hier toch een statussymbool met vaak boodschap “kijk mij eens dik doen”.

2 likes

Denk dat je je daarin vergist. Die zullen er tussen zitten, maar de meesten die ik hier ken, zijn gewoon echt liefhebbers. Die zouden ook zonder de waardevastheid en/of stijging wel gekocht hebben. Sterker nog, dan zouden ze goedkoper uit zijn geweest dan nu.

1 like

De fomo is toch al hard gaande… uiteraard de liefhebbers uitgesloten. In het kroontjes topic heerst dat nogal sterk is mijn mening.

1 like

Maar het is toch waar? Het enige succesvolle model is de royal oak in allerlei variaties. Hetzelfde dreigt overigens ook met VC en de Overseas te gebeuren - al denk ik dat zij meer klassiekers in de collectie hebben.

1 like

Ja je hebt gelijk. Dit is mijn mening, ik denk dat AP geen extravagante horloges hoeft te maken om zijn horloges te verkopen … Ik zou hier nooit jaloers op zijn … ik vind het gewoon triest dat AP deze weg inslaat … Het is gewoon mijn persoonlijke mening…

Hier zeg je het al.

• maar te groot
  • en niet zo mooi.

Dus eigenlijk is het niks. :grin:

Ftfy.

Denk dat het hier nog wel meevalt.

Maar t boeit me ook echt gewoon niet. Of ze nu 20 modellen hebben die mooi zijn, of 1. Ik vind die ik heb helemaal top. De rest zal me worst wezen, eerlijk gezegd.

De RO is voor mij ook momenteel de enige AP die ik mooi vind, maar ik kan wel waarderen dat ze de moeite doen om nieuwe dingen te proberen en daarbij ook buiten de vertrouwde cirkel stappen.

Nondejusd’range…

17 likes

Whut? Heb je m al?

3 likes

Begint een lichte obsessie te worden :point_down:

9 likes

Laat de keuzes nog eens zien? :grin: Blauw, grijs en wit toch?

Je hebt nog 2 dagen. :v:

Ik had grijs doorgestreept en zou kiezen tussen blauw en wit. Maar nu ben ik de draad weer kwijt.

IRL zien, passen en vasthouden gaat me vast helpen.

2 likes

En niet vergeten hè, je kan altijd een hulplijn inzetten. :grin:

Wit is wel heel fris in combinatie met het zilver. Gaat ook lekker met je zwarte dial Sub. :ok_hand:

2 likes