AP Only (Deel 2)

Heel blij mee! Nog bedankt man! :+1:

15 likes

Jij ook bedankt voor de Celebrations :+1:

3 likes

Sowieso.

Jep dat bedoel ik ja.

Eerst maar eens zwart op wit voordat je iemand zijn volgende droom op deze manier de grond stampt. Zo zie ik het.

Nou komop met die mail.

Niet alleen vd molen :wink:

Sfeertje hoor.

Let’s turn those frowns upside down.

Wat een joekel. Doe mij die ouwe dingetjes maar.

11 likes

afbeelding

2 likes

AP only, het nieuwe Rolex only! :joy: :joy: :joy:

4 likes

Komt door het donkere weer denk ik. Gewoon lekker een zonnebankje pakken en niks aan de hand. :sun_with_face:

Om de boel even helemaal op de kast te jagen dan.

1 like

Ho eens…

Doe ik mee

4 likes

Was verdwaald op HF kom ik hier maar snap er niks van. Is niet groen dit topic maar toch voelt het groen🤔

2 likes

Heb vestiging Rotterdam gebeld toen ik erover las op dit forum, een paar weken geleden. De juffrouw aan de telefoon bevestigde het: Schaap stopt per 1/1/22 met AP.

Is dat een 14790? Ik moet zeggen dat ik die hands en hour markers mooier vind dan de moderne varianten. Dichterbij het origineel.

1 like

Nee, ouder. De 4100 als ik het goed heb.

Long markers, eerste generatie, 500 stuks van gemaakt, veilingmateriaal. aldus de eigenaar die hem nog een jaartje gaat houden.

1 like

Ik begrijp wel dat het geen recht is om een horloge te mogen kopen, maar laten we niet doen alsof het acceptabel is om geweigerd te worden aan de deur van een winkel.

Stel dat reist je daarvoor naar een boutique bent gereisd. Dat is toch ook vernederend?

Moeilijk te onderscheiden altijd die twee :smile:

4100

14790 MK1 dial
image

2 likes

Mooi.

Maar vind toch dan de modernere in 37 mm mooier. De tapisserie is verfijnder, de tekst ook. Datumwiel in kleur. En schroefkroon. De band met gepolijste kleine schakels en vlindersluiting.

Ik waardeer dit zeker ook, maar kan alle voordelen van modern niet aan de kant zetten.

2 likes

Toch geestig dat ze dit gewoon maken.

1 like

Ja daar ben ik het wel mee eens ook. Nieuw heeft zoveel praktische en esthetische voordelen. Maar soms vind ik de nieuwe te modern ogen en dat komt hoofdzakelijk door de hands en markers en waarschijnlijk ook door de sunburst.

Overigens wat ik wel apart vind is dat voor mijn gevoel de oude 36mm versies groter leken om de pols dan de huidige 37mm. Misschien is het de bracelet, maar ik weet het niet zeker.

Ik vind ze niet groter lijken. Net iets kleiner zelfs. En hands ongeveer gelijk toch? Sunburst idd wel aanwezig. Maar imo juist mooi.

4 likes