AP Only (Deel 2)

Fijne feestdagen iedereen!

11 likes

31 likes

Prachtig. Is dit de 39 mm ultra thin? Of een eerder model?

de jumbo heeft volgens mij altijd het AP logo net boven de 6.

Dit is een 14790ST. 36mm

2 likes

Jumbo heeft ook nooit secondewijzer.

Dit klopt idd. Ik vind de 39mm de mooiste maat, maar helaas is die ook erg lastig te bemachtigen. Wat niet gek is als je ziet dat ze voor 100k gaan….

Al ga je voor een 37,38, of 41, zijn die ook vaak near-impossible voor de listprijs te verkrijgen.

De 15300st is ook 39mm, heeft zelfs een secondewijzer en is in wit en zwart goed verkrijgbaar tussen 40 en 50k. De blauwe vanaf 50k. Iets dikker dan de Jumbo maar ook wat degelijker en meer voor alledaags gebruik geschikt.

2 likes

Prima verkrijgbaar, alleen prijzig.

gefixed :stuck_out_tongue:

Die wordt niet meer gemaakt geloof ik, of vergis ik mij? Ik zag op de AP site dat de enige 39mm die nu nog wordt gemaakt de ultra thin is. En waarom is die minder draagbaar dagelijks? Lijkt me juist gaaf eigenlijk.

Ik sta ergens op de lijst voor een 15500 maar misschien dat ik die wil wijzigen voor een kleinere maat.

Nee, klopt. Vanaf 2012 opgevolgd door de 41mm 15400st.

Iets kwetsbaarder uurwerk (ongewijzigd sinds 1972) en geen schroefkroon. Ook geen quickset datum.

1 like

Voor de wat kleinere pols is de 37mm 15450st prima geschikt.

De 39mm 15202st (jumbo) gaat overigens volgend jaar uit productie en het is (mij) nog niet bekend of hij een opvolger krijgt in deze maat. Zo ja, dan zal hier een run op komen vergelijkbaar met de groene Nautilus.

Interessant. Lees net dat de ceo van ap inderdaad heeft bevestigd dat de 15202 eruit gaat. Althans de stalen, de titanium blijft nog wel als ik het artikel mag geloven. Er komt een vervanger maar niet in staal. Kortom, of de titanium in 39mm en voor staal blijft het bij de 37 of 41mm.

volgend jaar komt er een hele nieuwe RO-lijn die dan 1 jaar geproduceerd wordt om het 50 jarig bestaan van de royal oak te vieren. Die zijn allemaal al toegewezen aan klanten van AP. Na dat jaar gaan ze als ik het goed begreep nieuwe modellen introduceren die dan reguliere productie worden.

3 likes

Zouden die op de grijze markt met premium verhandeld worden denk je? :sweat_smile:

denk het niet,is geen markt voor :stuck_out_tongue_winking_eye:

Heb gehoord dat AP veel koopt op de grijze markt. Dus als iemand wat verkoopt wat niet door AP is goedgekeurd, krijgen ze nooit meer wat

Huh, hoe bedoel je dat?