AP Only (Deel 2)

15500st :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Same, maar 'm geleverd krijgen is vers 2. Ik sta uit mn hoofd nu bijna 1.5 jaar op een lijst (al dan niet een fictieve lijst, geen idee). Nog nada

1 like

Een paar jaar geleden had ik de kans, toen laten lopen. Nu hoop ik de kans nog eens te krijgen, maar voor hetzelfde geld sta ik (inderdaad) op die fictieve lijst. Wie weet wat 2022 in petto heeft.

1 like

15 likes

9 likes

Best wel veel horloge :slight_smile:

Nice. Is dat de groene? Kan het niet goed zien.

Fijne feestdagen iedereen!

11 likes

31 likes

Prachtig. Is dit de 39 mm ultra thin? Of een eerder model?

de jumbo heeft volgens mij altijd het AP logo net boven de 6.

Dit is een 14790ST. 36mm

2 likes

Jumbo heeft ook nooit secondewijzer.

Dit klopt idd. Ik vind de 39mm de mooiste maat, maar helaas is die ook erg lastig te bemachtigen. Wat niet gek is als je ziet dat ze voor 100k gaan….

Al ga je voor een 37,38, of 41, zijn die ook vaak near-impossible voor de listprijs te verkrijgen.

De 15300st is ook 39mm, heeft zelfs een secondewijzer en is in wit en zwart goed verkrijgbaar tussen 40 en 50k. De blauwe vanaf 50k. Iets dikker dan de Jumbo maar ook wat degelijker en meer voor alledaags gebruik geschikt.

2 likes

Prima verkrijgbaar, alleen prijzig.

gefixed :stuck_out_tongue:

Die wordt niet meer gemaakt geloof ik, of vergis ik mij? Ik zag op de AP site dat de enige 39mm die nu nog wordt gemaakt de ultra thin is. En waarom is die minder draagbaar dagelijks? Lijkt me juist gaaf eigenlijk.

Ik sta ergens op de lijst voor een 15500 maar misschien dat ik die wil wijzigen voor een kleinere maat.

Nee, klopt. Vanaf 2012 opgevolgd door de 41mm 15400st.

Iets kwetsbaarder uurwerk (ongewijzigd sinds 1972) en geen schroefkroon. Ook geen quickset datum.

1 like