AP Only (Deel 2)

Sorry, ik kan echt heel slecht schrijven.

Als een particulier een AP koopt bij de AD, koopt AP die zo nu en dan terug (van chrono24 dus bijvoorbeeld) en dan checken ze aan de hand van het serienummer naar welke winkel die is gegaan, en wordt deze winkel verzocht om niets meer aan die klant te verkopen. Gaat nu veel makkelijker met hun eigen AP houses.

Je mag dus wel soms wat uit je prive collectie verkopen, onder bijvoorbeeld speciale omstandigheden (als je bedrijf slecht loopt) of als je hem al een tijd hebt gedragen en wat nieuws wil

Dat geloof je toch zeker zelf niet?! Denk je nu echt dat een merk zijn eigen horloges terug gaat kopen op de grijze markt?? Allen om iemand dan niet nog eens wat te kunnen laten verkopen?

Dat lijkt me echt grote onzin. Dat is nogal een bussinessmodel. Wat heeft t ook voor zin? Wat levert dat AP op?

Weet niet hoe je erbij komt, maar ben benieuwd naar de bron

4 likes

Die verkopen hetzelfde horloge weer door via koppel verkoop met wat lelijke dames horloges etc.

Bescherming van het merk. Kan natuurlijk bangmakerij zijn, maar heb het gehoord van AP House in Madrid. Maar leek mij best overtuigend

Moet je je AP niet registreren voor (langdurige) garantie? Zouden ze het daar niet aan kunnen aflezen? Dat een horloge nogal snel van registratie wisselt.

Precies zo is het. Ook als je ergens een gebruikte AP koopt kun je deze registreren voor aanvullende 3 jaar garantie op de standaard 2.
Op die manier weten ze exact welk horloge wanneer van eigenaar wisselt en kunnen ze mensen zelfs automatisch op een zwarte lijst plaatsen. Ideaal bedacht. Wat er na 5 jaar mee gebeurt is niet meer interessant voor ze.
Verder is voor elk bijzonder gewild exemplaar op bestelling toestemming vanuit Zwitserland nodig voor levering aan de eindgebruiker. Dit geldt vooral voor de “boutique only” modellen.

2 likes

Nee, geldt voor het origineel en de huidige anniversary versie voor het 40 jarige jubileum. Daar tussenin heb je een 15202 met het logo op de 12.

1 like

Hier gaat mijn hartje sneller van kloppen :heart:

18 likes

Weetje je al wanneer je hem krijgt en welke je nou neemt? Of heb ik dat even helemaal gemist hier

Poeh die rotor is fenomenaal :star_struck: :drooling_face:

1 like

Fijne jaarwisseling allemaal :+1:t2::clinking_glasses:

33 likes

Wat een strakke foto’s! Helemaal die eerste… beautiful!

1 like

Supergaaf :ok_hand:
Mooiste horloge wat er te krijgen is

1 like

:smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

1 like

:smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Schitterend! Daar kom je het nieuwe jaar goed mee binnen!

1 like

Op het nippertje :sunglasses:

2 likes

Echt tof.
Congrats.
Lekkere verzameling inmiddels…

Pff.
Wil ook een AP

Deze om precies te zijn

13 likes

Zwart mooie plaat… en draagt niet zo groot als je op foto’s ziet. Vertekent nogal en is gewoon ander type horloge. Mooi om af te wisselen.

1 like

Grijs :heart: @lasteraar

Bron: insta

15 likes