AP Only (Deel 2)

21 likes

Gaaf spul hierboven :slight_smile:

2 likes

Sorry, had ik even overheen gelezen.

Top dat hij er nu is!

Dit lees ik alleen in jouw link van een forumlid die schijnbaar meer weet dan de rest van de horlogewereld, want ik vind dit nergens terug. Wel speculaties dat dit een 15510 zou kunnen worden, maar wellicht ook een 16500 (omdat 15202 nu ook 16202 is).
Deze zou ook naast de 15500 dan kunnen komen, zoals ook de 15550 nu naast de nog steeds in het programma staande 15450 gekomen is (kijk maar op de AP site).
De genoemde verschillen door forumlid “Zeitgeister” zou hij ook zelf afgeleid kunnen hebben van het verschil tussen de 15450 en 15550 zoals hieronder op foto te zien is. Maar de tijd zal het leren of het klopt.

2 likes

Helemaal mee eens maar hij schrijft letterlijk dat hij ze gezien heeft. Daarmee dat ik het wel wil aannemen. Maar idd, nog even afwachten.

Wat je screenshot betreft. Ik heb dat na jouw initiële vraag een paar keer nagelezen op de AP site en het zou best kunnen maar evengoed zou het kunnen dat het echt alleen van toepassing is op de horloges die dit jaar worden gepresenteerd.
Op chrono24 staan er geen met die rotor en ik zou toch denken mocht de 2022 zo zijn dat de verkopers het zouden vermelden. Ach, wel of niet maakt me totaal niet uit. Ben al super blij dat ik op de valreep nog eentje ga krijgen. Toen ik over de vervanger las een tijdje terug dacht ik dat het ‘game over’ was voor ‘mijn’ 15500. Was dus uitermate verrast met het telefoontje donderdag.

Die 50-year presentatie was natuurlijk pas in maart of( februari?) dit jaar en geldt voor horloges die daarna worden uitgeleverd. De 50-year rotor zal alleen gebruikt worden in dit jaar geproduceerde modellen. Volgend jaar dus niet meer. Wel kunnen dan uiteraard in begin 2023 nog van deze horloges uitgeleverd worden.

De “oude” rotor spreekt mij overigens meer aan omdat deze in rosegoud is en niet in kleur als rest van horloge.

Begrepen, maar mijn horloge komt zopas uit productie. Denk jij dus dat er die 50 jaar rotor op zit?

Verder is het mij opgevallen dat het 50-year uurwerk minder componenten bevat dan de voorgaande uurwerken. Een bezuiniging?

Dat kan je helemaal niet goed inschatten op basis van een wrist shot. Dat vertekent enorm.

Voorbeelden:

2 likes

Deze is echt prachtig :heart_eyes:

1 like

Geen idee. Ben benieuwd!!

Ik kan hier überhaupt helemaal niets over vinden. Komt er een AP House in Amsterdam?

Thanks! Ben er ook blij mee

1 like

Dat geloof ik graag! Heb jij ook zo lang gewacht?

Iets korter, maar was ook niet op voorraad. :innocent:

Ik heb geluk gehad… gegund gekregen :v:t2:

3 likes

Dat is de enige kans om een nieuwe te bemachtigen.
Als het dan lukt, extra gaaf.

Rolex koop je bij elke grijze jongen. Dit spul niet.

2 likes

Ik omdat ik zo’n knappe innemende persoonlijkheid ben. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik kwam grijs ook nog wat leuks tegen.

De prijzen waren alleen wat minder leuk :smile:

8 likes

21 likes

De opvolger van de 15500 :thinking:

Geen AP logo meer op de dial net als de 15550. De langere hour markers vind ik wel een stuk mooier staan, meer zoals de Jumbo.

11 likes