Echt zo een tof ding dit ![]()
![]()
![]()
Nice! Jouw dial lijkt wat grijzer dan bij mijn exemplaar. Weet je of er verschillende batches oid zijn?
Jij hebt blauw, ik zwart/antra.
Ik wist niet dat er verschillen waren. Uit de tabellen van AP Chronicles maak ik op dat de stalen 25807 altijd een blauwe dial hadden.
Ik was in de veronderstelling dat er blauwe zijn én zwarte. De datumring is ook echt zwart.
Jij lijkt superluminova te hebben als indexen. Die van mij zijn tritium. Is die van jou van 1999 of later?
Zou kunnen dat er verschillende platen waren. Op C24 zie ik ook blauw en antraciet voorbij komen. Is jouw sub-referentie ook 1010.st.01 ? Overigens wil ik mijn foto’s nog wel eens wat extra kleur geven in de bewerking, waardoor het blauw wat heftiger uitkomt dan in werkelijkheid vaak zichtbaar is ![]()
Ik heb inderdaad luminova, getuige het feit dat de lume nog goed licht geeft. Datum op certificaat is eind september 1997.
Jouw wijzers lijken wel tritium te zijn. Wellicht een service dial.
Ik zal ns kijken wat er op papieren staat qua ref.
Edit, idd 1010.ST01
Komt uit maart 1997
Service dial?
Nee wijzers zijn ook luminova
Service dial kan, dan waarschijnlijk icm service hands. Niet onaannemelijk aangezien beide in werkelijk onberispelijke staat verkeren. In tegenstelling tot veel zuster exemplaren uit dezelfde periode
In principe moet het blauw nuit 50 zijn, de kleur van de jumbo, maar dat verschilde destijds nog wel eens. Zou je eens een paar onbewerkte kunnen posten, wel benieuwd naar de “echte kleur”. Vind de blauwe en de zwarte mooi, ze hebben beide wel wat, wmb
Zal ik straks eens doen!
Ik dacht dat al toen je me hem voor de eerste keer liet zien, meen dat toen ook genoemd te hebben. Op zich niks mis mee, hoewel ikzelf wel heel erg van dat verkleurde tritium houd. Moet dan wel in frisse staat verkeren ntlrk.
Even een vraagje aan jullie AP bezitters; ik overweeg al even om een RO aan te schaffen. Bij de dealer krijg je mooie verhalen over de "AP Community”. Op zich een nobel streven om hun horloges te gunnen aan de echte liefhebbers. Als eigenaar/liefhebber van een AP wordt je dan toegelaten tot de zg. “AP Community”. Nu is zo’n community uiteraard maar bijzaak en gaat het om het horloge zelf. Maar ben toch wel nieuwsgierig in welke mate zij dit verhaal waarmaken. Kan/mag ik jaarlijks rekenen op uitnodigingen voor AP events, wordt er wel eens iemand uitgenodigd voor een bezoek in Zwitserland, gaat er wel eens iemand langs de boutique in A’dam enkel voor een kop koffie of wellicht met een relatie voor een overleg zonder enkele koopintenties? Is de boutique daadwerkelijk een “huiskamer” voor elke AP bezitter zoals zij beweren?
Hieruit begrijp ik dat je een bezoek hebt gebracht aan het AP house? Dan had je dat toch meteen mooi kunnen vragen?
En wat denk jij wat het antwoord dan zal zijn? Als je goed leest vraag ik of zij hun verhaal ook daadwerkelijk waarmaken……
Ik begrijp het niet helemaal. Zij hebben je gezegd dat de zaken die je aanhaalt plaats gaan vinden en jij vraagt aan lezers hier of dat ook werkelijk zo is?
Ik ben wel eens in een AP house geweest, maar heb dat communityverhaal nog nooit gehoord.
Verkopers zeggen altijd zoveel en laten alles mooi klinken. TS vraagt gewoon naar de ervaring van de kopers. Niet heel moeilijk te begrijpen lijkt me.
Waar heb je het over? Ben je klant daar? Wat hebben ze mooi laten klinken dan? Ik stelde juist de vraag of hij er geweest was. Ikzelf heb namelijk een andere ervaring.
Klopt inderdaad.
Als je een vooraanstaand klant bent krijg je een log in tot de digitale “owners lounge” een soort besloten Horlogeforum voor AP owners.
Klinkt leuk, maar uiteindelijk is het een redelijk stoffige omgeving, wat “online seminars” en een incidentele uitnodiging voor fancy events in het verre buitenland.
Ik zou er niet te veel van voorstellen.