AP, PP, etc zijn niet beter dan modemerken?

Kwam dit filmpje tegen. Waar gesuggereerd wordt dat sommige merken om het hoofd boven water te houden mee moeten gaan met huidige trends. Ik vraag mijzelf dan af of deze merken hiermee niet hun heritage? Kijk naar AP. Die kwam met de Royal Oak, dit was een succes. Ik heb weleens gelezen dat ze anders failliet waren gegaan. Zeg het zelf, welk model van hen is net zo populair? PP is vervolgens Met deze mode trend ook in zee gegaan. Maar denk ook aan merken zoals Breitling, met hun nieuwe Navitimer. Maar zeg het zelf: nemen deze merken met deze keuzes afstand van hun heritage en worden ze steeds meer hetzelfde als al die andere modemerken?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik raakte perongeluk èèn van beide mogelijkheden aan. Eigenlijk heb ik geen mening.

Volgens mij heb ik wat gemist

5 likes

Nee natuurlijk niet. Dat een merk nieuwe modellen uitbrengt is toch geen negatief iets? Zolang de kwaliteit maar goed is. Alleen maar ‘oude’ modellen blijven voeren, maakt een merk erg saai.

image

1 like

Ew is dat een hommage van Breitling van de tag Heuer Navitimer??

2 likes

:joy::see_no_evil:

2 likes

Ik zie het . Haha bedoelde breitling :see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil:

2 likes

Vind je die mooi, @Chillekasper?

1 like

Natuurlijk is die mooi.:upside_down_face:

1 like

What have you been smoking sir :sweat_smile:

AP en Patek is pure horologische kunst. Vakmanschap ten top.

1 like

Heb je het filmpje gezien?

Ik snap dat ophemelen van Patek en AP nooit zo. Alsof die boven elke kritiek verheven zijn. Ik vind dat ze daar verschrikkelijk krampachtig vasthouden aan een paar belegen jaren 80 ontwerpen van een ontwerper die allang dood is. Volgens mij zou het juist goed zijn als daar eens een frisse wind door de ontwerpafdeling zou waaien.

Al zijn ze bij AP in elk geval iets aan het proberen met de code 11.95, maar of ik dat nou een heel geslaagde poging vind? :thinking:

2 likes

Misschien een beetje off topic, maar ik zag onlangs screenshots van een filmpje van Watchfinder & Co over de PP Aquanaut. Zo zag de applied lume eruit in de macro shot:

Ik schrok me rot. Voor de geïnteresseerden, dit is het filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=hNkTmYRyTb0&t=259s

1 like

11.59… die Perpetual in het blauw vind ik fantastisch!

1 like

Die “sterenhemel” op de wijzerplaat vind ik inderdaad fraai, maar ik vind het ontbreken van verdiepte subdials erg goedkoop ogen. :thinking:

1 like

Ik zie wat je bedoeld, maar ik kan het echt niet met je eens zijn. Dat hoeft natuurlijk ook niet. In mijn ogen is dit 1 van de mooiste zo niet dé mooiste AP die ze in vele jaren gemaakt hebben.

2 likes

Grappig, heel veel horloge-liefhebbers vinden het een erg mislukte lijn. Zo zie je maar: zoveel mensen, zoveel meningen (oprecht, ik gun iedereen een eigen smaak/voorkeur, niks mis mee).

Volgens mij kun je de grote 3 (PP, AP en VC) niet echt vergelijken met de rest. Zeker niet met modemerken.

AP zit wel lastig door het gigantische succes van hun Genta ontwerp, de RO. Vroeger was men daar juist toonaangevend met sonneries en ultrathins (uurwerk-ebauches niet zelf gemaakt, maar ingekocht bij JLC, enkele straten verderop!).
Dat maakt het echter zeker geen modemerk, of zelfs maar vergelijkbaar…

Tja, ik hoor dat ook veel YouTubers roepen en veel mensen roepen hen na.

Die heb ik zeker. Als ik hem makkelijk kon betalen had ik hem al gehaald.

Ik denk dat veel mensen een beetje “geschrokken” zijn van de “nieuwe” ontwerpen in een totaal andere stijl dan dat ze van AP gewent zijn. De Jules Audemars en Millenary collectie zijn ook niet erg in trek terwijl er imo echt pareltjes tussen zitten die ik maar wat graag zou willen hebben. Helaas zitten die ook niet in het budget… AP=RO(OS) veel velen.

1 like

Dàt ben ik dan wel met je eens, ik vind het ook zeker geen lelijk horloge.
Alleen heb ik graag wat meer reliëf in een wijzerplaat :blush:

1 like