AP Royal Oak 14800ST

Ik zag deze voorbij komen: een AP Royal oak 14800ST met een ietwat afwijkende dial en wijzers. Is deze origineel zo geleverd?

1 like

Jammer dat er op dit ā€˜horlogeā€™ forum alleen maar lieden (@Rolf_K) zitten die denken op NU.nl te zitten. Is het ook mogelijk om een soort apart forum te maken waarop alleen de echte liefhebbers welkom zijn?

Ik heb nog geen enkele reactie op mijn vraag gehad, was ik te onduidelijk? Had ik meer informatie moeten geven? Ik hoor het graagā€¦

1 like

Antwoord komt zeker, ruim voldoende kennis hier. Geef het nog een kans.

Ik denk het persoonlijk niet. Kan op internet geen enkele andere foto ervan vinden. Bovendien is er weinig overgebleven van het originele design van Gerald Genta, terwijl AP daar over het algemeen na al die jaren niks aan heeft veranderd.
Maar ik ben geen expert, dus ik vrees dat er de hulp van @AmsterdamVintageWatches moeten inschakelen.

1 like

Hoezo weinig overgebleven van het originele design? Ik zie nog steeds een typische Royal Oak met de Clous de Paris wijzerplaat, de typerende octagonale bezel met de hexagonale schroeven en kroon. Wat vind jij er niet meer Gerald Genta aan dan?

Ik kende deze versie niet maar heb ze net even opgezocht en er lijkt vooral aanbod te zijn bij amerikaanse handelaren. Zowel in quartz als automaat,in staal en geelgoud en voor heren (36mm) en dames (29mm).

Hopelijk heb je zo een redelijk antwoord op je vraag @The_Don

Alsof het een geest uit de fles is, even wrijven en hij komt tevoorschijn.:thinking:

5 likes

Dit is inderdaad een beetje overdreven. Maar ik doelde op de wijzerplaat, uurmarkeringen, wijzers en aansluiting van band aan kast. Maar nogmaals, ik ben geen expert

Dus jij zegt dat deze niet origineel zijn? Behorende bij dit specifieke model?

Buiten de kwestie van originaliteit vind ik het storend dat Romeinse cijfers gecombineerd zijn met Arabische datumcijfersā€¦Dan liever geen datum.

Deze plaat is (helaas) origineel. Haha vind m mega lelijk, zeker met die elegante wijzers; vreemde combi op een Royal Oak. Sowieso vind ik dat bij de Genta designs een geĆÆntegreerde band hoort.

6 likes

En * poef * daar is de geest;

Ik kan niet meer dan het er me eens zijn dat 't echt afgrijselijk is.

6 likes

Dank allen,

Hij was maar 6300 euro en dat is natuurlijk niet veel voor een 14800 echter zijn de plaat en de wijzers inderdaad niet bijzonder fraai. Ik heb er vanaf gezien.

Dank voor alle adviezen!

Badum tsssā€¦. zie het antwoord van Jasper.

Maar nogmaals; je bent geen expert. :blush::wink:

1 like