Naast horloges heb ik nog een hobby, en dat is met zo min mogelijk akkoorden op een zo groot mogelijk volume op een gitaar raggen.
Nu heb ik het geluk dat ik af en toe nog wel eens mee kan spelen in een band. Hiermee spelen we voornamelijk nummers van The Ramones, Sex Pistols, Blink 182, Greenday, Offspring en Rage against the Machine.
Nu is het geval dat een horloge van tijd tot tijd wel handig is als je je staat uit te sloven op een podium.
Dit is niet zozeer om de tijd bij te houden alswel waar je ongeveer zit in een voorgenomen gig. (lastig uit te leggen denk ik voor mensen die niet optreden.)
Tot voor kort had ik maar één horloge, een Oris Divers Sixtyfive, die toch wel een voor mij, hier algemeen bekende, ‘emotionele’ waarde heeft. Dit horloge gaat daarom ook niet om de pols als ik in één of ander achteraf kroegje op sta te treden.
Maar sinds kort heb ik een tweede horloge in de collectie. Een van een geacht forumlid overgenomen Ball.
Deze mag van mij best om de pols tijdens een rag-sessie.
Nu heb ik de Ball een aantal dagen in bezit, en ik vind het nog altijd een prachtig horloge, maar de bijbehorende stalen band vind ik niet geschikt voor in de kroeg.
De band is lekker ‘bling-bling’ tijdens normaal dragen met de deels gebrushte en deels gepolijste schakels. Maar wat ik nu zoek is een band die geschikt is voor de herrie die ik maak.
En ik heb nog niet kunnen vinden wat ik zoek.
Wat zoek ik dan?
Nou, da’s gemakkelijk.
Ik zoek een zwart leren band met spikes.
Armbanden met spikes zijn volop verkrijgbaar, maar ik zoek een horlogebandje met spikes.
Om een idee te geven: Ik zoek iets als onderstaande foto, maar dan als horlogebandje:
En zo’n soort bandje moet dan op de Ball komen. De band mag natuurlijk lekker breed zijn maar het horloge met een lug-maat van 20 mm moet er wel op passen.
Onderstaande horloge zal de band op moeten passen:
Wie oh wie weet waar zoiets verkrijgbaar is, of waar ik zoiets zou kunne laten maken?