Apart: Horloge gemaakt van Titanic-materiaal (hoe zit 't dan met de WR? ; )

Het merk Romain Jerome www.romainjerome.ch) is enkele jaren geleden al 'ns aan de orde geweest in Spark/Flip’s altijd leuke posts ‘Minder Bekend’ (helaas is hij hiermee gestopt). Maar ik heb er vandaag een paar in het echt gezien en denk niet dat het merk onder een breed publiek bekend is. Dit Zwitserse merk, dat in 2004 werd opgericht, maakt behoorlijk forse horloges, die er nogal opvallend uitzien. Maar dat is op zich nog niet zo bijzonder, natuurlijk. Wat wel behoorlijk bijzonder is (en zeker leuke gespreksstof oplevert op feesten en verjaardagen :wink: ), er lopen op dit moment enkele gelimiteerde series die gemaakt zijn met materiaal van respectievelijk het beroemde cruiseschip de Titanic, de eerste bemande maanraket Apollo 11 en materiaal afkomstig van de maan. Er zijn van alle series meerdere uitvoeringen in onder andere rosegoud, staal en zwart pvd en er is keuze uit meerdere soorten uurwerken, waaronder een tourbillon. Ja, je moet er van houden. Maar geinig is het wel. De prijzen? Nou ja, die zijn dan iets minder grappig…
Tussen $ 7.400 en $ 129.000. Nou ja, heb je weer 'ns wat anders dan een ‘gewone’ Omega Moonwatch! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik vind het ‘recyclen’ van historisch interessante materialen op zich boeiend maar in het geval van de Titanic smakeloos. Ik ben sta daar overigens niet alleen in: de Watch Snob vind het ook niks :wink:

“Watch lovers should start a fund to buy as many of these offences against good taste and basic decency as possible, put them in a heavy steel box, carry them out into the North Atlantic, and heave them back into the icy bosom of the deep where they bloody well belong.” (Bron: http://me.askmen.com/apparel/1092532/article/watch-snob-junghans?p=2)

@dialstatic Tja, ik vond het vooral opvallend en het leek me leuk om hier te delen. Maar je hebt natuurlijk een punt. Past op zich ook wel weer bij een (horloge-) branche die het van oorsprong niet zo nauw neemt met ethiek: lange tijd vervuilende productiemethoden, gebruik van ziekmakende materialen, horlogebanden gemaakt van huiden van bedreigde diersoorten, slechte arbeidsomstandigheden, behoorlijk extreme winstmarges, tot zelfs een horlogemerk dat een tijdje geleden bewust een beruchte crimineel inschakelde om reclame te maken voor het merk. Ja, het is een wanstaltig wereldje, eigenlijk… :wink:

Het skelet is zeer geslaagd voor mij! :smile:
gaaf topic!!

Mee eens, er schijnen ook horloges te zijn gemaakt uit materiaal van vernietigde kernraketten.
Dit in het kader van nucleaire ontwapening, dat is wel mooi.

1 like

Als ze niet in de donker gloeien… (kraftwerk inside :rocket:)

1 like

Buiten dat… Kan niet echt zeggen dat ik ze mooi vind ook.

D :sleepy: it zie je zelfs bij de Indianen niet…wat een bagger!!!

De Richard Mille en Franck Muller - klanten hebben weer een paar items om hun wapenhandel-geld mee wit te wassen. Wat een onzin allemaal. Het ziet er ook gewoon niet uit.

Verder alles goed hier hoor. :grin: