Ik werk al een tijdje mee met infomartgfk, een soort onderzoeksbureau voor kijk en luistercijfers.
Nu kreeg ik volgende vraag:
U bent speciaal door ons geselecteerd om deel te nemen aan een nieuw en uniek Radio-onderzoek. U kent inmiddels het invullen van het radiolog. Vanaf 2012 introduceren wij een nieuwe meetmethode voor het Radio-onderzoek.
Het Radiohorloge is een horloge dat beluisterde radioprogramma’s opslaat. Een ingebouwde microfoon registreert drie keer per minuut het omgevingsgeluid. Dit geluid wordt vertaald naar een serie getallen. Verschillende radioprogramma’s maken verschillende series getallen. De getallen uit uw Radiohorloge vergelijken wij met de getallen van alle uitgezonden programma’s. Zo stellen we vast welk programma u heeft geluisterd. Het Radiohorloge neemt geen gesprekken op en uw privacy is dus gewaarborgd.
U bent een van de personen die wij uitgekozen hebben om deel te nemen aan dit unieke onderzoek. Het enige wat wij vragen is dat u het Radiohorloge gedurende twee weken draagt, dat is alles! Na afloop stuurt u het gratis aan ons terug en ontvangt u een bol.com waardebon van €7,50. Doet u mee? Klik dan op onderstaande link om te kijken wanneer u het horloge zou kunnen gaan dragen. Als u niet mee wilt doen geeft u dat ook aan via onderstaande link, u ontvangt dan geen nieuwe uitnodigingen mee
Vond dit wel grappig uiteraard, dus ik werk wel mee
Aan het eind van het onderzoek krijg je een cadeaubon van €7,50 en de rekening van Brein voor het beluisteren van geripte MP3’s (die door Brein waren gecodeerd zodat dit horloge het luisteren ernaar kon registreren). Ik heb ook niets te verbergen, luister ook niet naar MP3’s, meer hieraan mee willen doen? Nee, niet echt B)-
Dit vind ik ook nogal een raar verhaal. Vooral omdat het horloge wel aldoor opneemt, ik denk dat ze alleen achteraf alles wissen wat geen radio was. Het horloge zelf kan dit onderscheid niet maken neem ik aan.
Als het verhaal verder klopt, kan ik het wel begrijpen. Zo kunnen ze denk ik veel nauwkeuriger bepalen wat je allemaal hebt geluisterd, hoe lang, en wanneer je van zender wisselde. Dat weet je nooit meer zo precies achteraf.
Leuk, ik vul ook wel enquetes in van intomart - heb inderdaad regelmatig de vraag gekregen naar welke zender ik het meest luister. Maar dit is natuurlijk veel preciezer.
Je zit natuurlijk wel eens bij iemand in de auto die een andere zender op heeft staan dan jij zelf zou opzetten, of op kantoor, bij mensen thuis etc.
Ik vind het niet zo vreemd hoor. Infomart is gewoon een gerenomeerd onderzoeksbureau, en niet een of andere louche instelling die niet te vertrouwen is.
Het horloge neemt alleen radiopulsen op. Enig idee watvoor rel het zou veroorzaken als het dingen zou opnemen die niet geoorloofd zijn?
Ik wel: Dan kan infomart gfk wel opdoeken. Denk dat ze daar wel voor passen.
Voorlopig heb ik binnenkort een echt uniek horloge wat nergens te koop is